אגד 215 בעצרת מיוחדת לציון יובל למלחמת ששת הימים

באגד 215 התקיימה עצרת מיוחדת בסימן 50 שנה למלחמת ששת הימים, במהלכה שמעו החיילים סיפורי גבורה ומורשת מפי מפקדי ולוחמי עבר, השתתפו במירוץ בעמק החולה וסיימו את היום בטקס מרגש

מאת נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל     2017/07/25 - 15:55:25

כלל חיילי אגד 215, מפקדי עבר ומשפחות שכולות, התכנסו בחודש יולי האחרון לכבוד עצרת בסימן 50 שנה למלחמת ששת הימים. העצרת התחילה בסקירה של המלחמה ולאחריה סקירה ממוקדת של מעורבות חיל התותחנים ואגד 215 בלחימה. בכנס נכחו גם מפקד אוגדה 162 תא”ל עודד בסיוק ומפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר.
העצרת התקיימה במתכונת דו-יומית. ביום הראשון סיירו לוחמי האגד, בהכשרה, בסדיר ובקבע, באתרי המורשת, שם שמעו סקירות גאוגרפיות וסיפורי מורשת קרב מפי מפקדי ולוחמי עבר.
גדוד 402 עבר את היום כולו בליוויו של רב”ט (מיל’) אלברט סוויסה, לוחם עבר בעל עיטור המופת, אותו קיבל על פועלו במלחמת ששת הימים. רב”ט (מיל’) סוויסה פיקד על צוות תותח, וב-9 ביוני 1967, סייע לסוללה שבה שירת בהתקפה. תוך כדי הסיוע, הנחית האויב אש נגד סוללות. הצוות עליו פיקד נפגע מפגז ואש התלקחה בעמדה. רב”ט (מיל’) סוויסה, שהיה פצוע בשתי רגליו, כיבה את השרפה, חבש את הפצועים וטיפל בהם עד פינויים.
ביום השני של העצרת יצאו המשתתפים למירוץ בשעות הבוקר המוקדמות בעמק החולה. הרצים לבשו חולצות תואמות והתחלקו לשני מקצים – אחד באורך 3 ק”מ, והשני באורך 6.7 ק”מ. קצינת האימון הגופני באגד, סג”ם עמית בר, סיפרה על חשיבות המירוץ: “באגד מתרחש תהליך של הבנת חשיבות הכושר הגופני בזמן לחימה בפרט ובחיי היום יום בכלל. פעילות גופנית תורמת לביצוע מיטבי של הלחימה, עמידה בלחץ ועומסים גבוהים. בסופו של יום לוחם בחיל התותחנים צריך לשמור על כושר גופני גבוה תוך כדי הבנה שהגוף שלו זה הנשק העיקרי שלו”.
בסיום העצרת, אמר מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר: “ראינו פה את אלברט סוויסה, שהוא דוגמה למצוינות. הוא הדוגמה לרוח הלחימה, הדבקות במטרה והיוזמה במצבים קשים, ככה היה האגד בעבר וככה הוא היום. אגד 215 הוא יחידה קטלנית הנמצאת בלב הלחימה וגורם מכריע בניצחון במערכה העתידית”.
 
כתבה זו פורסמה לראשונה באתר צה”ל