כ- 70 תלמידי כיתות י’ מבתי הספר התיכוניים: כצנלסון, רבין, גלילי והרצוג בכפר סבא, ביקרו בבסיס התותחנים בשבטה, ביוזמת הוועדה העירונית לקידום הגיוס והשירות בצה”ל וכחלק מפעילויות ההכנה לצה”ל ומפיילוט של תוכנית “אחריי”, המתקיימת ביוזמת מרכז הצעירים.
בכדי להעצים את החוויה יזם מרכז הצעירים בעיר ביקור של התלמידים בבסיס ההדרכה של חיל התותחנים בשבטה, בסיס אותו מאמצת עיריית כפר סבא.
במהלך הביקור נחשפו התלמידים לחיים בבסיס צבאי, נפגשו עם אחד המג”דים, שאלו שאלות, דיברו על אתגרים ויצרו חיבור בין המועמדים לשירות לבין החיילים המשרתים. בנוסף, תרגלו התלמידים נושאים כגון עבודת צוות, עמידה בזמנים, עבודה תחת לחץ ויכולת מנהיגות.
בהמשך היום הם אף צפו בירי פגז באמצעות סימולטור משוכלל, ביצעו תצפיות, קיבלו הסבר על עולם החי באזור ושמעו על הפעילות לשימור וטיפוח השמורה בשבטה. בסיום הביקור העניקו התלמידים לחיילי הבסיס את המתנה השנתית מעיריית כפר סבא – כל חייל קיבל תיק מים, וחולקו כ- 25 ערכות קפה וערכות בישול לשטח.
צביקה צרפתי, מ”מ וסגן ראש העירייה ציין כי “נתוני הגיוס בקרב צעירי כפר סבא הינם מרשימים ביותר והם עומדים כיום על כ 85.2%. אין ספק שפעילות קדם צבאית בקרב התלמידים רק יכולה לשפר את הנתונים ולחזק את המוטיבציה שכבר קיימת. אני מאחל לכל המתגייסים הטריים הצלחה רבה, שירות משמעותי, בונה ומפתח”.
ד”ר דבי שני, חברת מועצת העיר ויו”ר ועדת היגוי עירונית לקידום הגיוס והשירות בצה”ל: “בכפר סבא מאמינים שכבר בכיתה י’ צריך להתחיל לחשוב ולהתכונן לשירות הצבאי. לכן, התקיימה סדנת הכנה לצה”ל, ובסיומה יצאו התלמידים ליום שיא בבסיס התותחנים. אין לנו ספק שהקדמת התחלת הפעילויות העוסקות בהכנה לשירות הצבאי, חשובה מאוד ותורמת לתלמידים ידע על הצבא, מסלולי שירות ותפקידים, מוטיבציה גבוהה ותסייע להם להגיע לשירות צבאי משמעותי”.
תומר חלי, מנהל מרכז הצעירים: “תחום הכנה לצה”ל הפועל במרכז צעירים. רואה את החיבור בין הצבא לקהילה כאלמנט חשוב, בהיבטים של שינוי עמדות בקרב בני הנוער, זאת מתוך מטרה לקדם את השירות המשמעותי בצה”ל על מרכיבו השונים”.
 
כתבה זו פורסמה לראשונה באתר Local.