ארה”ב מפתחת תומ”ת חדש בעל טווח של 70 ק”מ

התותח בנוי עם מנוע וחלקים אחרים המשותפים עם רכב הקרב ברדלי ומשוריינים אחרים. הרכב החדש נבנה עם שלדה גדולה יותר כצעד ראשוני לקראת בניית תותח הדור הבא שייתן יתרון על התותחים הרוסיים

מאת עמי רוחקס דומבה     2018/01/07 - 12:43:07

חברת BAE Systems מתחילה לפתח תותח נייד חדש עבור הצבא האמריקאי, כך לפי פרסום של Interesting Engineering. היקף הפרויקט מוערך בכ-1.7 מיליארדי דולרים כדי להגיע לייצור סדרתי. התותח הוא M109A7 והרכב נושא התחמושת הוא M992A3. הרכב החדש נבנה עם שלדה גדולה יותר כצעד ראשוני לקראת בניית תותח הדור הבא שייתן יתרון על התותחים הרוסיים.
“כרגע יש לנו את תותח 39 קליבר מאז שנות ה-80. יש לו טווח מוגבל והרוסים יכולים לירות רחוק יותר”, אמר האלוף דייוויד באסט, לשעבר מנכ”ל תוכנית מערכות לחימה קרקעיות, בסתיו האחרון בסימפוזיון השנתי של AUSA. “אם לא היית מחליף את השלדה, לא היית יכול לשים את התותח הגדול יותר”. תותח 70 ק”מ עם תחמושת מדויקת יכול להוות חלופה בחלק מהמקרים לרקטות MLRS, טוענים באתר Warrior Maven.
כמו כן, כחלק מהליך התחזוקה, מחזור החיים והארכת שירות, התותח החדש בנוי עם מנוע וחלקים אחרים המשותפים עם רכב הקרב ברדלי ומשוריינים אחרים. אחד מבכירי הצבא אמר ל- Warrior Maven  כי שיפור הקישוריות יכול לאפשר לתותחים מרובים לשתף במהירות נתוני ירי, כחלק ממאמץ רחב יותר להרחיב את רשת הקרב ולהפעיל תצורות מפוזרות יותר בהתאם לדרישות המשימה.
 
הכתבה פורסמה לראשונה באתר ישראל דיפנס