בהוקרה ובהערכה

אל"מ (מיל') יעקב ארז, הרוח החיה מאחורי "הפורום עסקי חברתי" של עמותת "יד התותחנים", סיים את תפקידו לאחר 12 שנות פעילות

מאת תא"ל (מיל') אורי מנוס     2018/05/09 - 14:26:09

כמו כל עמותה במדינת ישראל, גם קיומה של עמותת “יד התותחנים” מותנה במשאבים. המקורות הם ממוסדות שונים ובעיקר מגיוס תרומות. במציאות זו, פנה יו”ר העמותה דאז תא”ל (מיל’) אברהם בר דוד בשנת 2005 לאל”מ (מיל’) יעקב ארז לקחת על עצמו את גיוס הכספים למען העמותה.
ארז, קצין ותיק ומוכר למרבית מפקדי ולוחמי החיל. עם שחרורו משירות הקבע, התנסה בהקמת עסקים שונים וביניהם גיוס תרומות בחו”ל למוסדות ציבור בארץ. עם רקע שכזה לא היה מתאים ממנו להתחיל ולהקים את מפעל גיוס הכספים לעמותה.
במסגרת זו יזם ארז לאחר שנתיים, בשנת 2007, את הקמת “פורום אנשי עסקים יוצאי חיל התותחנים” – פורום שצמח וגדל לכדי 200 חברים, הידוע כיום בשמו “הפורום העסקי חברתי”.
חברי הפורום נפגשו עד כה ב-30 מפגשים, במוקדי עסקים ברחבי הארץ, במוסדות אקדמיים ובמפעלים חברתיים. המפגש הראשון היה ב”בית התעשייה” באדיבותו של חבר העמותה תא”ל (מיל’) עודד טירה ששימש אז יו”ר התאחדות התעשיינים. המפגש האחרון היה במפעל “אלתא” בצפון הארץ.
בכל מפגש התייצבו בין 40 ל-50 מחברי הפורום. המפגשים מחזקים את הקשר בין חברי העמותה, שנזכרים בחוויות משותפות מהשירות בחיל ולעיתים גם מצליחים ליצור קשרים עסקיים חדשים בין החברים. חלק מהחברים הביאו גם את נשותיהם למפגשים, מה שהביא למפגש משפחתי מורחב.
ארז מוכר ומוערך על ידי מפקדים וחיילים רבים, מרביתם בני תקופתו. הכרות זו סייעה לו רבות להפוך את רעיון “הפורום” לאטרקטיבי בעיני רבים.
יו”ר העמותה תא”ל (מיל’) דני כסיף מספר כי “יענקל’ה ארז בא אלי עם ההצעה להקים את הפורום. אני יכול לסכם בראייה של עשר שנות הפעילות, כי הפורום הוא הגוף הדינמי של העמותה הן בפעילות החברתית והן בגיוס המשאבים לעמותה. המשאבים מופנים לביצוע פרויקטים לרווחת לוחמי חת”ם ולשימור זיכרון נופלי החיל”.
בתעודת ההוקרה המיוחדת שהוגשה ליעקב עם סיום תפקידו כתב כסיף: “לאל”מ (מיל’) יעקב ארז, בהוקרה ובהערכה רבה על שנים של השקעה בגיוס תרומות וניהול הפורום העסקי חברתי וסיוע לכלל פעילות העמותה מאחלים לך אריכות ימים ובריאות – חבריך לעבודה בעמותת ‘יד התותחנים'”.