בתוך “דרקון”

במהלך הלחימה בעזה, ביקרו גידי לפבר ואברהם בר דוד בגדוד "דרקון" ומצאו יחידה בעלת מוטיבציה אדירה ויכולות מקצועיות גבוהות. המוטיבציה והמסירות לא פחתו, הציוד והיכולות השתפרו, והקשר עם הדרג המסתייע קפץ קפיצת מדרגה

מאת אל"מ (מיל') גידי לפבר     2014/09/30 - 11:52:30

בשלהי מבצע “צוק איתן”, ב-7 באוגוסט בשעות אחה”צ, יצאנו תא”ל (מיל’) אברהם בר דוד ואנוכי לבקר בגדוד 55, הפרוס בעוטף עזה ומשתתף באופן פעיל בלחימה במסגרת מבצע “צוק איתן”.
לאחר מאמץ גדול, הצלחנו ליצור קשר עם הסמג”ד, רס”ן אביב, אשר הדריך אותנו כיצד לחבור ליחידה, ואכן בשעות הערב נכנסנו בשערי הגדוד. התקבלנו בצורה נפלאה על ידי המג”ד סא”ל גדי והסמג”ד רס”ן אביב, אשר הסבירו לנו על הפריסה והלחימה ועשו לנו סיור בכל יחידות המשנה של הגדוד.
מצאנו יחידה מסודרת ומאורגנת היטב, בעלת מוטיבציה אדירה ויכולות מקצועיות מעולות. החיילים והמפקדים נערכו בצורה מצוינת תוך שהם מפגינים בטחון, ודבקות ומסירות למשימה ברמה שאינה מביישת את יכולות החיל במערכות השונות.
שמחנו לשמוע ולראות שהופקו הרבה מאוד לקחים מאז מלחמת לבנון השנייה. הציוד שניתן לגדוד היה מעולה בכל ההיבטים, והגדוד ירה אלפי פגזים תוך שהוא מקבל תודות ומחמאות רבות מהדרג המסתייע. הקשר עם המפקדות הממונות הוא רציף ויעיל והלוגיסטיקה פועלת היטב וללא תקלות.
הפרגון הרב והחיבוק מהאוכלוסייה האזרחית בעוטף עזה ובמדינה כולה תורם להרגשת האחדות ומעלה את המוטיבציה לבצע את העבודה בצורה מיטבית בכדי להגן על הבית.
כפי שלמדנו מהמג”ד, במסגרת מבצע “צוק איתן” ביצעו כוחות התותחנים ירי מאסיבי לעבר יעדים ברצועת עזה, זאת בשיתוף פעולה עם כוחות חיל הרגלים. “הארטילריה הוכיחה כי היא חלק בלתי נפרד מהתמרון הקרקעי”, סיפר המג”ד גדי. “אנחנו מחוברים מאוד לכוחות שפועלים בשטח ובקשר קבוע עמם 24/7. אנחנו אף מאזינים לכוחות בגזרות השונות מגזרתנו ומציעים סיוע לכל כוח שנזקק לכך. בצורה זאת סייענו באש רבה לכוחות גולני שפרצו לסג’עייה ונזקקו לסיוע קרוב. טווחי הבטיחות קוצרו למינימום בכדי שנוכל לסייע בצורה מיטבית לכוחות הנעים בשטח”.
באותו יום אף הגיעו לגדוד החבילות שנאספו ונשלחו על ידי עמותת התותחנים, ועל כך הם שמחו והודו לכל הנוגעים בדבר.
שנינו יצאנו מהביקור מעודדים ובהרגשה מצוינת. דור ההמשך שלנו מוכיח את יכולותיו, ולדעתי אף עולה על דור האבות ודור הסבים. המוטיבציה והמסירות לא פחתו, הציוד והיכולות השתפרו, והקשר עם המסתייע קפץ קפיצת מדרגה.
לא נותר לנו אלא להודות למפקדת הגדוד על האירוח הלבבי ולאחל לכל הכוחות המשתתפים במבצע הצלחה תוך שמירה על חיי החיילים והמפקדים. בהזדמנות זאת אנו מבקשים לנחם את משפחות הנופלים ולאחל החלמה מלאה לפצועים.