לוחמי גדוד “דרקון” של אגד ארטילרי 215 קיימו השבוע תרגיל פתע ברמת הגולן. התרגיל התקיים כחלק מהאימון האינטנסיבי אותו החלו הלוחמים בשבועות האחרונים.
בסופה של תעסוקה מבצעית מוצלחת בגזרת החטיבה המרחבית אפרים, עלו הכוחות צפונה אל מחנה האימונים של האגד, מחנה יואב. שם מתרגלים הכוחות תרחישים שונים על מנת לחזור לכשירות שיא, והפעם, זה היה תרגיל פתע. עם הישמע הוראות המג”ד, סא”ל צבי ארדן, הלוחמים החלו לתרגל תרחישי לחימה בזירה הצפונית, בין היתר כניסה לשטח אויב וסיוע לחטיבות החי”ר באמצעות התותחים.
“מטרת התרגיל היא לבחון את הסוללה בשלל היבטים: הן בהיבט המקצועי והמנטלי של הלוחמים והמפקדים, והן בהיבט יכולות הפיקוד”, מספר סרן טל זוסמן, מפקד סוללה א’. “הכוחות הגיעו למקסימום מקצועיות – ראינו כיצד הם עומדים בזמנים, בחנו את תנועתם בשטח, את הירי בשעות הלילה ועוד דברים שהיריעה קצרה מלהכיל”.
בסוף חודש מאי גדוד “דרקון” יסיים את תקופת האימון ויחל תעסוקה מבצעית בגזרת החטיבות המרחביות 300 ו-769, הגובלות בלבנון.
“אין ספק שחייליי, וגם אני כמפקדם, שיפרנו את היכולות המקצועיות שלנו”, מצהיר סרן זוסמן. “זה היה תרגיל מצוין בכל המובנים. בשונה מהתרחישים שאנחנו מקיימים בדרך כלל, הוספנו ממד חדש והוא גורם ההפתעה, שבא לידי ביטוי מספר פעמים. נמשיך להתאמן ולהתעלות על עצמנו מתרגיל לתרגיל”.
 
כתבה זו פורסמה לראשונה באתר צה”ל.