גיליון חדש ל”תמיד תותחן”: חת”ם בששת הימים

גיליון "תמיד תותחן" 62 יצא לאור, ובמרכזו פרויקט מיוחד במלאת 50 שנה למלחמת ששת הימים. עוד בגיליון: ריאיון סיום תפקיד עם מפקד שבטה היוצא, אל"מ רמי אבודרהם, שמונה לראש מחלקת תכנון בזרוע היבשה

מערכת תמיד תותחן     2017/04/13 - 14:41:13

בזמן בו צבא היבשה מקוצץ ומשתנה תחת התוכנית הרב שנתית “גדעון”, הוקם בשבטה אגד ארטילרי חדש, עוצבת שלהבת האש, שהפך לאגד מבצעי בתוך בית הספר לתותחנים. מי שפיקד על התהליך הזה בשנה וחצי האחרונות הוא מפקד שבטה היוצא, אל”מ רמי אבודרהם.
“שבטה הוקם כאגד ארטילרי שלא רק מכשיר קצינים ומש”קים, אלא הופך ליחידה מבצעית. צריך להשקיע את ההכשרה כך שהיא תסייע למתמרן, אנחנו קוראים לזה ‘פרויקט רוח אחרת'”, מסביר אל”מ אבודרהם בריאיון מיוחד לרגל סיום תפקידו.
“שנים היינו בתוך הבועתיות שאנחנו הכי חשובים, אבל התפכחנו. עכשיו אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להיות ראש גדול ולחשוב על התמרון, תמרון מהיר קטלני ויעיל עם אש שמייצרת לו מכפיל כוח”, הוא מרחיב ומתכונן ליום בו ייכנס לשירות פגז הארטילריה המדויק: “החיל הופך ליותר מדויק ויותר קטלני עם הפגזים המדויקים. זה יהיה בקרוב בארסנל היכולות ואז אנחנו נהיה במקום אחר לגמרי”.
חוזרים ל-67: במלאת יובל שנים למלחמת ששת הימים, מוקדש גיליון 62 של “תמיד תותחן” לתרומתו של חיל התותחנים במלחמה. הפרויקט המיוחד כולל כתבות עומק על פעילות גדודי תותחנים בקרבות, כמו גם הצדעה למקבלי העיטורים במלחמה וכן לנופלי החיל במהלכה.
אקורד הסיום: לאחר שלושים שנות פעילות, נסגר גדוד מיתר 427 בחודש פברואר 2017. סא”ל שגיא פינק, מפקדה האחרון של היחידה המיוחדת, מספר בגיליון החדש על הנסיבות שהובילו להקמתה ועל התקופה הארוכה בה נשמרה תחת מעטה החשאיות.
המעז מנצח: מחקר מעמיק שנערך על-ידי קציני התותחנים רס”ן יותם בורשטיין ורס”ן אייל כץ בוחן את סוגיית היוזמה בדרג הפיקוד הזוטר ושופך אור על מעמדו הנוכחי של אחד הערכים המרכזיים בתורת הלחימה הצה”לית.
עוד בגיליון: פרויקט מיוחד של הנעשה בבסיס ההכשרות של חיל התותחנים, סיפורה של קצינת הפעלת האש הראשונה בצה”ל, חידוש החיפושים אחר לוחם התותחנים הנעדר גיא חבר, מסע בעקבות קרבות הבלימה במלחמת יום הכיפורים, סקירה מיוחדת של מבצע סנונית – פעולת גמול נגד הסורים במוצב נוקייב, הרפתקאות ההקמה של גדוד 443, והמדורים הקבועים – חדשות החיל, חידושים ארטילריים מהעולם, סיפורו של תותחן, ועוד.