גיליון חדש ל”תמיד תותחן”: 70 שנה לחת”ם

גיליון מיוחד של "תמיד תותחן" לציון 70 שנה לחיל התותחנים יצא לאור. בין הכתבות המרכזיות: ראיונות עם מח"ט 282 אל"מ נרי הורוביץ ועם רמ"ח תח"ם אל"מ דובי כהן, קתמ"ר תא"ל אלון קלוס על המעבר של החיל ל"מערך התקיפה, האיסוף והרשת", ותחזית מיוחדת של עתיד החיל בשנת המאה למדינה

מאת מערכת תמיד תותחן     2018/03/29 - 18:25:29

בתאריך 12 במרץ 2018 ציין חיל התותחנים 70 שנה להקמתו. במעמד חגיגי זה, יצא לאור גיליון מספר 64 של “תמיד תותחן”, המוקדש לסקירה של מצב החיל כיום ועל ההתפתחות שלו לאורך השנים.
קתמ”ר תא”ל אלון קלוס מספר על המהפכה בחיל, במרכזה המעבר ל”מערך התקיפה, האיסוף והרשת”. “מטרת המעבר לבניין כוח אינטגרטיבי (איסוף, אש ועיבוד מידע ברשת) היא להביא לאפקטיביות טובה יותר של מאמץ האש לתכלית המבצעית כפי שהוגדרה לו, וזאת באמצעות מתן יכולות לגילוי, זיהוי ואיתור של אויב והשמדתו בזמני תגובה קצרים מאוד”, מסביר קתמ”ר.
“הרלוונטיות המבצעית שלנו התפתחה מאוד”, מוסיף תא”ל קלוס, “כך שאם בעבר יחידות החיל היו באות לידי ביטוי משמעותי בתרומתן רק במלחמה, אז היום אנחנו באים לידי ביטוי באופן יום-יומי תוך כדי שאנו מייצרים פתרונות זמינים ורציפים למגוון אתגרים מבצעיים”.
אל”מ נרי הורוביץ מספר על תהליך המעבר של אגד ארטילרי 282 לחטיבת האש הראשונה בצה”ל. “בעוד שבעבר התמקדה מפקדת אגד ארטילרי במתן סיוע באש לכוחות החי”ר והשריון בהתקדמותם בשדה הקרב, מסוגלת היום חטיבת האש, בשל מגוון האמל”ח העומד לרשותה, להוסיף לסיוע הארטילרי לכוחות המתמרנים משימה נוספת: סגירת מעגל עצמאית”, אומר המח”ט.
“חטיבת האש תטפל במרחב לחימה רווי אויב באופן עצמאי, תעקוב, תגלה ותזהה את האויב, הפיקוד יחליט איזה סוג אמל”ח להפעיל נגדו, לכוון ולירות ולשגר. זו המשמעות של סגירת מעגל אש, וריבוי האמצעים בידי החטיבה מאפשר להגיע למצב של בשלות לערוך את השינוי שעשינו בנובמבר אשתקד”, הוא מרחיב.
רמ”ח תח”ם אל”מ דובי כהן מספר על השינויים בתפיסת ההפעלה של החיל. “במהלך 2017 עבדנו קשה על שילוב בין האמל”ח המתקדם שיש לנו בחיל לבין תורת לחימה חדשה שיודעת לנצל אותו”, הוא משתף. “עם התו”ל החדש אנחנו מקווים להגיע למתארים שבהם אפשר, בתנאים מסוימים, לפגוע עם מכת פתיחה בצורה מדויקת יותר עם אותו נשק סטטיסטי קיים”.
עוד בגיליון:
קתמ”ר לשעבר תא”ל (מיל’) אריה מזרחי בתחזית מיוחדת – כיצד ייראה חיל התותחנים בשנת ה-100 למדינת ישראל?
ראיון עם ד”ר איינס כהן מחברת תעש מערכות על האתגרים בפיתוח רקטות מדויקות והפתרונות בדמות סימולציות ממוחשבות
ראיון עם סא”ל (מיל’) רפי אלמגור, מראשי פרויקט תומ”ת השולף, על הלקחים שכדאי ללמוד מ”השולף” בפיתוח התומ”ת העתידי של צה”ל
קתמ”ר תא”ל אלון קלוס והקתמ”ר לשעבר תא”ל (מיל’) אלי יפה מנתחים את השינויים שהתרחשו בבניין הכוח של חת”ם, בהתייחסות למאמר שכתב הקתמ”ר לשעבר תא”ל (מיל’) עודד טירה לפני שלושה עשורים
פרשת קרב: כיצד שינה הגמ”כ המוצנח 7038 את מהלך הקרב של סיירת חטיבה 35 נגד הקומנדו הסורי בפאתי קאבר שמון במלחמת של”ג
מילון החיל: לרגל שנת ה-70 למדינה – 70 ביטויים של חיל התותחנים
ועוד שלל כתבות מרתקות, כולל המדורים הקבועים – חדשות החיל, חדשות העמותה, חידושים ארטילריים מרחבי העולם, וסיפורו של תותחן.