דור נוסף של לוחמים

טקס סיום מסלול של טירוני החיל התקיים היום (ד') בבית התותחן. במהלך הטקס קיבלו הטירונים את כומתת הטורקיז והצטרפו באופן רשמי עם קבלתה למשפחת חיל התותחנים

מערכת תמיד תותחן     2014/07/09 - 16:52:09

בצל המצב התקיים היום טקס (ד’) מסע כומתה לסיום מסלול של טירוני החיל.
הטקס היה סיום למסע שהתחיל לפנות בוקר בצומת ברקאי והסתיים בבית התותחן. הטקס שהיה אמור להתקיים בנוכחות הורים התקיים שלא בנוכחותם, לאור המצב הביטחוני.
במהלך הטקס קיבלו הטירונים את כומתת הטורקיז והצטרפו באופן רשמי עם קבלתה למשפחת חיל התותחנים.
מפקד בסיס הטירונים סא”ל גיל אדות נשא דברים והעניק את הכומתה לחיילים המצטיינים. “במשך הלילה צעדתם לכאן, אנדרטת חיל התותחנים, אשר מהווה יד זכרון לכל אותם חיילים שהקריבו את נפשם בעודם מגנים על בטחונה של מדינת ישראל. קבלת הכומתה דווקא במקום זה בו אנו עומדים, מקבלת משמעות מכופלת”, אמר סא”ל אדות לחיילים.
“מדינת ישראל נולדה למציאות של איום קיומי תמידי, למציאות זו אי אפשר להישאר אדישים. הימים האחרונים מוכיחים לנו כי הסכנה עורבת בכל פינה, ואסור להיות שאננים; עלינו להיות מוכנים בכל רגע להגן על עצם קיומנו. במהלך הטירונות, הפכתם מנערים מתבגרים לחיילים היכולים לעמוד בכל אתגר, ולהתייצב לכל משימה נוכח פני האויב. בסוף המסלול, תתייצבו עם שאר הגדודים שלכם בגזרות הלחימה השונות בארץ, ותהיו אלה אשר ישמרו על בטחון מדינתנו ואזרחנו.”
במהלך טקס הסיום, נפרדו המפקדים והחניכים מרס”ר הבא”ח, רס”מ דרור מלול, שעוזב את תפקידו אחרי 17 שנים. מפקד הבא”ח איחל לו הצלחה בהמשך דרכו.
העמותה העניקה שי לדרור על פעילותו ועזרתו לאורך השנים לבית התותחן.