“הארטילריה חזרה להיות מלכת הקרב!”

גיליון "תמיד תותחן" 57 יצא לאור: במהלך "צוק איתן" נפגשו קתמ"ר, תא"ל רועי ריפטין, ויעקב זיגדון לשיחה בשניים על הטכנולוגיות החדשות שהופעלו, תכנון והפעלת האש על ידי יחידות החיל, ביניהן גדוד האיכון החדש "עיטם", תרומתה של הארטילריה לתמרון הקרקעי והקרב שודאי יהפוך למיתולוגי

מאת מערכת תמיד תותחן     2014/09/23 - 13:42:23

“הארטילריה חזרה להיות מלכת הקרב”, כך גרס תא”ל רועי ריפטין, קתמ”ר “צוק איתן”, בשיחה בשניים שקיים עם תא”ל (מיל’) יעקב זיגדון. הוא חוזר על המשפט שוב, מטמיע כל מילה ומדגיש כל הברה. “הסיטואציה היא שיש כוח מאוים, לעיתים עד חוסר אונים, האויב יורה מכיוונים לא ברורים, אין מודיעין מדויק. הארטילריה מוזעקת, מרכזים אש מכל יחידת אש אפשרית. האויב חוטף. לא יודע מהיכן יגיע הפגז הבא. לחץ האש עושה את שלו – האיום מוסר. כך זה היה בסג’עייה עם גולני, כך היה בבית חנון עם חטיבת הנח”ל וכך זה היה ברפיח עם גבעתי”.
השיחה המלאה מופיעה בגיליון “תמיד תותחן” 57 שראה אור לכבוד ראש השנה, ומוקדש ברובו למבצע “צוק איתן” ולפעילות כוחות התותחנים. בגיליון ראיונות עם קתמ”ר ומפקדים בחיל, ביקורים בגדודים הלוחמים, מאמרי בנושא תורת הלחימה החילית ועוד.
עוד בגיליון: “חברים מספרים” על שוקה דורפמן ז”ל, קתמ”ר בין השנים 1993-1996, סיפור קרב עיבדיס מפי ד”ר בנימין זאב פון וייזל ז”ל, וכמובן, המדורים הקרובים – חדשות חיל התותחנים, חדשות העמותה, חידושים ארטילריים מהעולם ועוד.