הושק סימולטור חדש לרוכב שמיים

יחידת רוכב שמיים מתחדשת בסימולטור טיסה מתקדם לאחר שיותר מוקדם השנה היא עברה למחנה רמון והשתדרגה ל"רוכב שמיים" גרסה 10

מערכת תמיד תותחן     2013/11/05 - 10:16:05

בטקס החגיגי שנערך בשבוע שעבר, שבו גם נכח הקתמ”ר רועי ריפטין, נחנך המאמן שצפוי לשפר באופן משמעותי את איכות ההכשרות ביחידה, ולדמות תרחישים של פעילות בשטח בנוי או פתוח, תנאי מזג האוויר שונים ועוד.

סא”ל בן וייסמן, מפקדת יחידת רוכב שמיים ציין בטקס כי היחידה נמצאת היום בתהליכי שינוי וכי “בזכות המאמן, מוכנוּת הצוותים למלחמה תשתפר לאין ערוך. יחידת רוכב שמיים חרטה על דגלה את ערך המקצועיות ומעמד זה מוכיח את זה הלכה למעשה”.

בתום הטקס חנכו המפקדים הבכירים את הסימולטור והתיישבו מול העמדות עם משימה של סריקת ציר. על המסך הגדול נראתה התצפית מהמזל”ט של קתמ”ר, שהתחיל לעקוב אחרי מכונית שהכילה יעד תקיפה. לאחר שווידא שהאזור נקי מאזרחים, נתקפה המכונית והאפקטים המיוחדים של המאמן הצליחו להרשים עם עשן שהתרומם מנקודת הפגיעה.

הקתמ”ר תא”ל רועי ריפטין דיבר ואמר כי הוא “גאה בכך שחיל התותחנים נמצא בחזית ההובלה הטכנולוגית. יחידת רוכ”ש היא אחת היחידות הנדרשות ביותר ביבשה. עכשיו חובת ההוכחה היא בייצור לוחמים טובים עוד יותר.”
ההכשרה הראשונה שתתבצע בעזרת המאמן תחל בנובמבר, עם זאת קצינת הסימולטור ביחידה, סגן ענבל אטלן, הסבירה כי מדובר ביום מרגש. “תמיד התעסקתי בפיתוח באפיון ובשילוב הסימולטור בהכשרה. הלוחמים יעברו יותר טיסות במהלך ההכשרה ומכל הסיבות האלה יהיו יותר מקצועיים ויותר מיומנים בקבלת החלטות בזמן אמת ותחת לחץ” מוקדם יותר השנה נכנס לפעילות דור חדש של הכטב”ם, “רוכב שמיים 10”.
המזל”ט, שפותח על ידי החטיבה הטנכולוגית לבישה (חט”ל) ומחלקת אמל”ח בזרוע היבשה, מיוצר על ידי חברת “אלביט”. הכלי גדול יותר וכבד מגרסאות קודמות, ויכולות ההתמודדות שלו עם רוחות ומפגעי מזג אוויר שופרו משמעותית. בנוסף, מכיל הדגם יכולות תקשורת ואמצעי תצפית משופרים.