https://www.ynet.co.il/news/article/S18g9i3jw?utm_source=m.ynet.co.il&utm_medium=social&utm_campaign=whatsapp

חיל תותחנים

קבל בקרוב את “פצצת המצרר” החדשה של צה”ל שתוכל לשמש לתקיפת שטחים פתוחים. בצל מחלוקת בינלאומית על השימוש בפצצות מסוג זה, ו-14 שנה אחרי שהופסק בצה”ל, מסביר קצין בחיל ל-ynet: “אחוז הנפלים יהיה קטן עד אפסי, הרקטה תשמיד את האויב”. וגם: כך נערך הגדוד הרקטי של התותחנים למלחמה בחיזבאללה

“פצצת המצרר” החדשה של צה”ל נחשפת: כעבור 14 שנה מהשימוש הראשון וגם האחרון שנעשה בה במלחמת לבנון השנייה, חיל התותחנים יחזיר בקרוב לחיים גרסה חדשה של רקטה שנושאת עשרות רימונים קטנים, המתפזרים בשטח ויוצרים אפקט הרס קטלני עם אלפי רסיסים בכל פגיעה וברדיוס נרחב. בפתח הכתבה – תיעוד הרקטה בפעולה.
הרקטה החדשה, המכונה “רעם איתן”, צפויה להיקלט בשלושת החודשים הקרובים בגדוד הרקטי של חטיבת האש 282 של חיל התותחנים, ותצטרף לרקטה המדויקת “רומח”, שמיועדת לפגוע בשורת מטרות – ממבנים, דרך סוללות נ”מ ועד כלי רכב, בטווחים של כ-40 ק”מ.
רקטת “רעם איתן” תשוגר ממשגרי ה-MLRS של חיל התותחנים. החידוש המרכזי בה הוא שיעור הרימונים שיתפוצצו עם פגיעת הרקטה במטרה – שיעור גבוה מאוד, בניגוד לאמצעי הלחימה הקודם – שלא נבנה בצורה מתוחכמת כל כך ועלול היה להותיר נפלים רבים של רימונים שלא התפוצצו. “שיעור הנפלים יהיה קטן עד אפסי”, הסביר ל-ynet קצין בכיר בחיל התותחנים, “יצרנו מספר מנגנונים כדי שכל הרימונים ברקטה יתפוצצו ולא יישארו על הקרקע”.
במלחמת לבנון השנייה עלתה טענה חמורה נגד השימוש בגרסה הישנה של הרקטה. חלק מהרימונים שהתפזרו אחרי פגיעת הרקטה לא התפוצצו, נותרו על האדמה וסיכנו בהמשך אזרחים וילדים שנגעו בהם. מדינות רבות במערב חתמו מסיבה זו לפני כ-10 שנים על אמנה בינלאומית שאוסרת את השימוש בפצצות מצרר, אולם ישראל לא נמנית על המדינות.