“החלטתי להמשיך את המסורת ולהתגייס לתותחנים”

סג"ם שי לב, שהתגייס לחת"ם בעקבות אביו ואחיו, מסכם שנתיים עם כומתת הטורקיז ונאבק בתדמית השלילית של החיל: "המתגייסים הצעירים לא מכירים מספיק את חשיבות העשייה של החיל. במבצע צוק איתן התותחנים היו בחזית הלחימה"

מאת מערכת תמיד תותחן     2017/03/27 - 16:39:27

“אבא שלי היה תותחן, אחי הלך בעקבותיו ואני החלטתי להמשיך את המסורת, וכמו אבא שלי הלכתי להיות קצין בתותחנים”, מספר קצין התותחנים הצעיר סג”ם שי לב למקומון הירושלמי “כל העיר”. “התגייסתי במרץ 2014, ולאחר שסיימתי את המסלול המשכתי עוד ארבעה חודשים כלוחם, ואז הבנתי שאני רוצה לצאת לקורס מפקדים ומשם עברתי לקורס קצינים. היום, כשאני עמוק בתוך החיל, אני מנסה להילחם בתדמית שיצאה לתותחנים, שלא באשמתם”.
החודש נערכים גיוסים לכלל החילות והיחידות בצה”ל, כולל לתותחנים. בשבוע שעבר, 20 במרץ, נערך גיוס לחיל התותחנים, שעדיין זוכה לפופולאריות מעטה.
“הרבה יותר סקסי לשמוע סיפורי גבורה על לוחמים שנכנסו לבתים עם נשקים שלופים”, מספר סג”ם לב, “מאשר לשמוע על לחימה של פגזים, מרחוק. די שוכחים אותנו בסיקור התקשורתי ולכן המתגייסים הצעירים לא מכירים מספיק את חשיבות העשייה של החיל. ב’צוק איתן’ התותחנים היו בחזית הלחימה, נורו אלפי פגזים, החיילים היו הראשונים לצאת לפעילות בשיתוף פעולה מלא עם גולני. התפקיד בשטח היה לבצע ירי כבד כדי לאפשר לגולני להגיע ליעדים שהציבו להם. גם בחילוץ הנגמ”ש שנפגע התותחנים היו שותפים, אבל משום מה זה די נשכח”.
סג”ם לב מוסיף ומספר כי “דרך הסיפורים מאבא שלי ומאחי הבנתי שהאופציות שהחיל מאפשר לי, הן מבחינה פיקודית והן מבחינת היציאה לתפקידי קישור בחטיבות חי”ר, קורצות לי. בתפקידי אני נמצא במערך שאחראי על כל הארטילריה, אבל בעצם יש אפשרות הכשרה שמתחלקת לשניים: פיקוד או עלייה לסוללות המבצעיות. התעסוקה המבצעית מתחלקת לארבע אפשרויות: קו חי”ר, שבו אנחנו בעצם מתפרסים ביהודה ושומרון, קו כחול שעוסק בכוננות ארטילרית ללבנון, שיתוף פעולה עם חילות אחרים באימוני ארטילריה או אימון רגיל בחטיבה עצמה.
“השירות בתותחנים והאופציות שהחיל פתח בפניי מילאו אותי בביטחון עצמי”, מדגיש סג”ם לב. “כך גם הבנתי איזו עבודה חשובה יש לנו בחיל התותחנים ואיזו תרומה אנו תורמים לצבא”.
 
הכתבה פורסמה לראשונה באתר כל העיר.