החלפת קודקודים

לאחר 29 שנות שירות צבאי ו-3 שנים בתפקיד קצין תותחנים ראשי, מעביר תת אלוף רועי ריפטין את שרביט הפיקוד על חיל התותחנים לתא"ל אלון קלוס

מאת תא"ל (מיל') אורי מנוס     2015/10/06 - 10:34:06

בטקס צנוע אך מרגש כמסורת מתחדשת, העביר תא”ל רועי ריפטין את נס חיל התותחנים, את תג מפקדת קתמ”ר וכמובן את האחריות לקידומו של החיל לשנים הבאות לתא”ל אלון קלוס.
טקס ההחלפה נערך על מגרש המסדרים במתחם “בית התותחן” בזיכרון יעקב, ביום ה’ 13 באוגוסט 2015, בהשתתפות האלוף גיא צור מפקד זרוע היבשה (מז”י) קתמ”רים לשעבר, משפחות שכולות ומפקדים מהעבר ומהווה.
פתח את סדרת הדוברים הקתמ”ר היוצא. ריפטין העניק שבחים למערך חיל התותחנים שהשכיל לעשות מהפכה בשינויי תפיסה ובקליטת טכנולוגיות חדשניות שאפשרו לו בשני מבצעים מרכזיים בתקופת כהונתו – במבצע “עמוד ענן” וב”צוק איתן” – לתת מענה טוב לדרישות האש של הכוחות המבצעיים.
הקתמ”ר הנכנס, תא”ל אלון קלוס, משרת בחיל התותחנים מיום גיוסו לצה”ל לפני 27 שנה, ב-1988. קלוס סיים טירונות ומסלול הכשרה ללוחמים, שירת בגדוד תותחנים כמפקד סוללה ושב לגדוד כשסיים קורס קצינים. הוא שימש כמפקד יחידת הכטב”מים וכמפקד גדוד “הרעם”, ראש מחלקת תורה בחיל‏, מפקד עוצבת “התבור” ומפקד עוצבת “עמוד האש”. בהמשך שירת כראש מחלקת התכנון באגף התכנון, וכמפקד התותחנים הפיקודי של פיקוד צפון. באוקטובר 2014, בתקופת כהונתו של הרמטכ”ל הקודם, רא”ל בני גנץ, הוחלט על שיבוצו לתפקיד קצין תותחנים ראשי. “זה הרגע לו ייחלתי במסלול שירותי”, אמר נרגש מעצם המעמד.
מתוך הבמה, פנה קלוס למשפחת מזור, עדנה ואורי, שבנם סרן אלון ז”ל נפל בעת שרותו בגדוד 405. תא”ל קלוס הזכיר את אלון, אותו קלט כקצין צעיר לסוללה שלו ועד היום הוא רואה באלון דגם של מפקד ערכי שיש ללמוד ממנו.
קלוס הבטיח לשמר את הישגי קודמיו ולשים דגש על לימוד לקחים. הוא התחייב להשגת השינויים המתבקשים בחיל התותחנים לאור הזירה המשתנה מדי יום, “בהתאמת חימוש למטרה – בעוצמה, בדיוק ובזמן, בכל משימה”. קלוס הבטיח ללכת לאורו של ערך הניצחון בקרב – וגם לאורו של ערך כבוד האדם.
מפקד זרוע היבשה, האלוף גיא צור, סיפר על היכרות רבת שנים עם תא”ל רועי ריפטין. צור העיד עליו כאיש רחב אופקים, כאשר מוטלת עליו משימה לומד אותה ומרחיב אותה ויחד עם זאת פתוח לשינויים.
ריפטין עבר 3 שנים בעשייה אתגרית ובצניעות תוך כדי הקרבות בין המלחמות. על הקתמ”ר הנכנס אמר מפקד הזרוע כי הוא סמוך ובטוח כי זו הבחירה הטובה ביותר. צור הודה למשפחות ריפטין וקלוס על תמיכתן רבת השנים בראש משפחתם.
הטקס המרגש נפתח והסתיים במשמר כבוד המורכב מדגלני כל יחידות החיל.
נאחל הצלחה לקתמ”ר היוצא ולקתמ”ר הנכנס.