“הטירונים באו מלאי מוטיבציה ורצון להוכיח את עצמם”

סגן מפקד גדוד הבא"ח, רס"ן יוסף ואנונו, סיפר בראיון לאתר צה"ל על השבוע הראשון שעבר על המתגייסים החדשים בבסיס ההכשרות של חיל התותחנים: שיחות פתיחה והיכרות עם החיל, מיונים ושיבוצים ראשונים

מאת מערכת תמיד תותחן     2017/12/10 - 16:29:10

לפני כשבועיים הצטרף מחזור חדש לשורות חיל התותחנים. חדורי מוטיבציה ועם אש בעיניים, עשו הטירונים הטריים את דרכם מבסיס הקליטה והמיון עד לשבטה – שם כבר החלו להכין את הקרקע.
“החיילים החדשים הגיעו לשבטה ישר אל שרשרת הקליטה”, אמר סגן מפקד גדוד הבא”ח, רס”ן יוסף ואנונו, לאתר צה”ל. “התחלנו בשיחת פתיחה והצגנו בפניהם את החיל והמערכים השונים, כדי שיהיה להם קצת מושג לאן הם נכנסים. אחר כך הסברנו להם כיצד הם יכולים לפגוש רופא, מה זאת שלישות ומה הם תנאי השירות שלהם”.
בימים שלאחר מכן, התחילו הטירונים להכיר את עולם התותחנות: הם עברו הרצאות בנושא בטיחות ותפעול נשק, ונפגשו עם מסו”ל (מפקד סוללה) ומפל”ג (מפקד פלגה), שהסבירו על התפקידים וההבדלים ביניהם.
“את תחילת השבוע הבא פתחנו במיונים ליחידות ‘מורן’, רוכב שמיים, ונהיגה מבצעית”, המשיך רס”ן ואנונו. “המיונים כללו ראיונות, שיחות אישיות, גיבוש פיזי ומבחן פסיכוטכני, וביום שלישי כבר סגרנו את רשימות השיבוצים”.
“זה היה לילה ארוך”, שיתף סגן מפקד בסיס ההכשרה, “השליש ישב עם הצוות שלו וחילק את הסוללות, שעד עכשיו היו בהתאם לצבעי האוטובוסים מהבקו”ם, לפי הנתונים האישיים של כל אחד”.
ביום רביעי, כשכבר נקבעו הרשימות הסופיות, נערך טקס פתיחת הטירונות בראשות מפקד הבא”ח, והחיילים הסתדרו לפי השיבוצים החדשים שלהם.
לדבריו של רס”ן ואנונו, מהרגע שהגיעו מהבקו”ם, האווירה הייתה נמרצת. “ראינו פתאום את ההשפעה שלנו על המתגייסים לחיל. זה שיצרנו קשר עם המלש”בים לפני הגיוס והגענו לבתי הספר, למכינות ולפנימיות הצבאיות, גרם לכך שהטירונים באו מלאי מוטיבציה ורצון להוכיח את עצמם”.
“עכשיו, אחרי שעברו את השיעורים העיוניים על בטיחות, הם יחתמו על נשקים ויתמקצעו בתפעולם”, תיאר רס”ן ואנונו את המשך הטירונות בזמן הקרוב. “את השבת הקרובה הם כבר יסגרו כולם ביחד, במה שמכונה ‘שבת בא”ח’ – שתהיה בסימן הכרות בפורומים הצוותיים”.
אחרי שינוחו במהלך סוף השבוע, הם ירדו לשטח ל”שבוע איפוס”, שבמהלכו יירו בנשק בפעם הראשונה ויקיימו מטווחים מלאים. “אנחנו מצפים מהם לרמה גבוהה של מוטיבציה ולמידה, ואנחנו מצדנו נעשה הכל כדי שיתמקצעו בצורה הטובה ביותר”.
 
פרסום ראשון: אלון תשובה, אתר צה”ל