הכירו את המפקד שאחראי על המל”ט החדש של חיל התותחנים

מצו הגיוס לחיל התותחנים ועד לפיקוד על הפלוגה שאחראית על הטמעת מל"ט "דוהר שמיים" בצה"ל. הכירו את סגן גבריאל בדוסה, האיש מאחורי המל"ט החדש, שישמש כ"עיניים" של המח"טים בעת לחימה

מאת דניאל וייל, מערכת אתר צה"ל     2017/07/27 - 12:14:27

כשסגן גבריאל בדוסה התגייס, הוא שובץ לחיל התותחנים והחליט שהוא רוצה להגיע ליחידת “רוכב שמיים”, העוסקת בהפעלת כלי טיס בלתי מאוישים. “סיפרו לי על היחידה וידעתי שזה המקום שבו אני רוצה להיות”, נזכר סגן בדוסה, תושב נתניה בן 24.
לאחר שירות כחייל סדיר וכקצין ביחידה, הוצע לו לצאת לקורס מ”פים ומג”דים ולחזור כמפקד הפלוגה המבצעית ביחידת “רוכב שמיים”, שתהיה אחראית על הפיתוח וההטמעה של המל”ט החדש – “דוהר שמיים” (Skylark-3).

סגן גבריאל בדוסה (צילום: דו”צ)
“התפקיד של הצוות שלי זה לקחת את המערכת הזאת, להתחיל לפתח אותה בכל שיטת עבודה, ולבדוק איך אפשר להשתמש בה לטובת הצרכים המבצעיים של צה”ל בצורה הטובה ביותר”, מספר סגן בדוסה, שסיים בשבוע שעבר את הקורס ומתחיל בימים אלה את תפקידו החדש.
“נותן למח”טים ‘עיניים’ בלחימה”
“דוהר שמיים”, מסביר סגן בדוסה, הוא למעשה מל”ט גדול יותר מ”רוכב שמיים” ושוקל פי חמישה ממנו. הודות לכך, ניתן להתקין ב”דוהר שמיים” יותר מערכות, לכן המצלמה שלו איכותית יותר והטווחים שלו גדולים יותר. הוא יכול לטוס לאורך זמן ממושך יותר מ”רוכב שמיים” – במשך שש שעות.
“הרעיון של הכלי זה שהוא מיועד לשימוש דרג החטיבה”, מספר סגן בדוסה. “‘דוהר שמיים’ נותן למעשה למח”טים ‘עיניים’ בלחימה. כיום אין להם מל”ט או כטב”ם, ששייך לדרג החטיבה. זה יתרון גדול עבורם. המשימות ש’דוהר שמיים’ יבצע הן מעמיקות יותר ויש להן ראייה רחבה יותר”.
בשבוע הבא תתחיל הפלוגה, תחת פיקודו של סגן בדוסה, לערוך בדיקות עם המערכות של המל”ט החדש. בעוד מספר חודשים הוא צפוי להיכנס לפעילות ולהפוך למבצעי. “יש לנו הרבה אחריות והרבה עבודה. האופן שבו ‘דוהר’ שמיים’ ייכנס וייקלט תלוי בנו. אני מתרגש מאוד להתחיל את התפקיד”.
 
כתבה זו פורסמה לראשונה באתר צה”ל