הכירו את לוחם התותחנים שהתעקש לצאת לקצונה והפך למפקד מצטיין

סג"ם יותם זיתוני לא היה מוכן לקבל "לא" כתשובה. כשביקש לצאת לקורס הקצינים ונתקל בסירוב, הגיע עד לקצין התותחנים הראשי והצליח להגשים את חלומו. מאז, הספיק סג"ם זיתוני להפוך למפקד פלגה בשבטה ולקבל את אות מצטיין מפקד פיקוד הצפון

מאת אלון תשובה, מערכת אתר צה"ל     2017/05/09 - 13:33:09

החלום של סג”ם יותם זיתוני היה להיות מפקד. להחלטה הגיע כבר במהלך שנת השירות שעשה, עם נוער בסיכון”. עשיתי למענם כל מה שיכולתי”, הוא אומר. “ידעתי שגם בצבא ארצה לעשות למען אחרים”.
כשהתגייס היה בטוח זיתוני שלצאת לקורס מפקדים זה רק עניין של זמן – אך נתקל בקשיים להם לא ציפה. “הנתונים שלי לא הספיקו”, הוא נזכר, “ביקשתי, או יותר נכון נלחמתי לצאת. זה לא היה פשוט, אבל בזכות מפקד המחלקה שלי שהתעקש יחד איתי – הגשמתי את החלום”.
כשהגיע זיתוני לקורס הפיקוד, הרצון להיות משפיע ומשמעותי יותר רק גבר. “בתור מפקד יש לך כמה חיילים”, הוא מסביר, “אבל אני רציתי יותר. רציתי להיות דמות משמעותית לעשרות לוחמים – רציתי לתת להם את מה שאני מצפה מהמפקד שלי”.
השלב הבא של זיתוני היה ברור – להיות קצין. הוא ידע שהדרך תהיה קשה, יותר מהיציאה לקורס מ”כים, אך הוא לא ויתר: “דיברתי עם המג”ד ועם מפקד האגד, אמרתי להם שיש לי מטרה ברורה מול העיניים. ידעתי שאני מסוגל לכך, והבטחתי את זה למפקד האגד”.
נתוניו המשיכו להוות אתגר, אפילו שהמג”ד ומפקד האגד נתנו בו את אמונם. “הגעתי גם לראיון עם קצין התותחנים הראשי. התחייבתי בפניו שאעשה כל שביכולתי כדי להיות ראוי לשרת כקצין בצה”ל”, הוא משחזר. “הוחלט שאצא לקורס הקצינים בהקצאת הקתמ”ר הבאה. זו בעצם הקצאה אליה נבחרים חיילים שהקתמ”ר מזהה בהם פוטנציאל לקצונה. למדתי שאסור להוריד את הרגל מהגז”, הוא אומר בחיוך.
“כשעמדתי על הרחבה בבה”ד 1, עם ארון על הכתף, הבנתי שיש לי אחריות”, אומר סג”ם זיתוני. “ברגע בו גזרתי את תגית ההשלמה הכחולה, הייתי בעננים”. היום, הוא משמש כמפקד פלגה בבסיס ההכשרה החילי בשבטה.
הדרך הארוכה שעשה סג”ם לא חמקה מעיני מפקדיו – וגם לא מאלו של מפקד פיקוד הצפון, שהעניק לו הצטיינות. בין הנימוקים הייתה השקעתו הרבה והיחס האישי לכל אחד מחייליו”. אם לא נקשיב ללוחמים שלנו, לאנשים שלנו, המשימה לא תתבצע כמו שצריך”, מסכם סג”ם זיתוני.
יותם מעודד את חייליו לא לוותר, כפי שהוא עשה. “אני תמיד אומר להם: ‘בדרך למטרה אתם תחוו כל כך הרבה מהמורות ומכשולים, אבל יש דבר אחד שאסור לשכוח – יש לכם מטרה מול העיניים ויש לכם יעד אליו אתם רוצים להגיע. לא משנה מה יקרה, תמשיכו הלאה, תרוצו לעבר היעד! אם צריך לעבור קיר – תעברו אותו. תאמינו שאתם יכולים להצליח להשיג את כל החלומות שלכם ותרוצו לעברם'”!
 
כתבה זו פורסמה לראשונה באתר צה”ל