הכל נשאר במשפחה

בין מסיימי קורס המ"כים שנערך בבית התותחן היו התאומים שגיא ואופיר אסא, כשהאחרון אף זכה בתואר המצטיין הגדודי. "היה לא קל להיות בקורס בזמן שחברים שלנו לחמו במבצע, אבל הבנו במלחמה הבאה המפקדים יהיו אנחנו"

נועה חן, אתר זרוע היבשה     2014/11/13 - 14:04:13

הגשם פסק דקות ספורות לפני השעה 16:00, כמו ידע שמשהו חשוב עומד להתחיל ואין להפריע. טקס סיום קורס המפקדים בחיל התותחנים שהתקיים ביום חמישי ה-30 לאוקטובר בבית התותחן ניצח גם את מזג האוויר.
“הם התשובה למלחמה הבאה”, חרץ מפקד ביסל”ת (בית הספר לתותחנות השדה), אל”ם יובל בן דב, בהתייחסו למפקדים החדשים שהגיעו מכל מערכי החיל לקורס. “המחזור הנוכחי רציני ביותר, והלוחמים מבינים את חשיבות תפקידיהם. בכלל, קורס מפקדים הוא הקורס החשוב מכל בבית הספר. הוא מלמד את יסודות הפיקוד, ועל כן הוא מורכב כל כך. אין לי ספק שהוצאנו מפקדים מעולים”.
קתמ”ר, תא”ל רועי ריפטין, דיבר אף הוא על חשיבות הקורס בעיצוב החניכים. “זהו הקורס הראשון שמקנה את כלי פיקוד התותחנים”, אמר. “המפקדים החדשים יידעו לפקד כמו שלמדו בקורס, וישתמשו בכלים שהקנה להם עד שיפרשו מהצבא. המחזור הספציפי הזה התרחש במקביל למבצע ‘צוק איתן’, ואני יודע שפעילות החיל הראתה לחניכים את העומק והמשמעות של תפקידיהם. מהיום כל אחד מהבוגרים נושא אחריות, לא על עצמו בלבד אלא גם על אנשיו ועל המשימה. אין אחרים מלבדם. הצלחתם היא הצלחת ביטחון ישראל.”
בין הבוגרים נמנו גם סמל אופיר אסא, המצטיין הגדודי, וסמל שגיא אסא, אחיו התאום. “העובדה שעברנו את הקורס ביחד הקלה עלינו מאוד”, סיפר אופיר. “יכולנו לפנות אחד לשני, תמיד היה עם מי לדבר”. שגיא חיזק את דבריו והוסיף: “לא תמיד היה לנו זמן לראות אחד את השני, אבל בכל זאת התראינו הרבה. היה לא קל להיות בקורס בזמן שחברים שלנו לחמו במבצע, אבל הבנו במלחמה הבאה המפקדים יהיו אנחנו.”
בוגר נוסף הוא סמל כרמל רוזנברג. “השתתפתי בקורס המפקדים לפני שני מחזורים, ונפלתי שבוע לפני הסוף”, נזכר. “הרצון החזק לפקד הניע אותי לחזור ולסיים את הקורס. זה משהו שטמון בי ואני חייב לממש. אני זוכר שבשבוע המלחמה האחרון דימו לנו בקשר התראה על מתקפת אב”כ. זרקו עלינו רימוני גז ועלינו על הר משופע, כשעלינו ציוד אב”כ מלא ואלונקות עם פצועים מדומים. המאמץ הזה משנה אותך, מחזק אותך נפשית. כך אני רואה את כל הקורס.”
הכתבה פורסמה באתר זרוע היבשה