המין היפה – והחזק

פרצו דרך: ארבע לוחמות ראשונות סיימו את הכשרתן לקראת שילובן ביחידה המיוחדת "מורן"

מאת מערכת תמיד תותחן     2015/03/31 - 10:40:31

ארבע לוחמות סיימו בחודש פברואר את הכשרתן לקראת שילובן ביחידת “מורן” של חיל התותחנים. הלוחמות הן הראשונות מהמין הנשי ששולבו במערך המיוחד.
החל מחודש אוגוסט פתח חיל התותחנים את שעריו לעוצבת “קלע דוד” גם עבור חיילות. עוצבה זו היא אגד המפעיל את המערכים המיוחדים של החיל, הכולל גם את יחידת מיתר.
חיל התותחנים הוא מהחיילות הראשונים בצה”ל שפתח את שעריו לשירות נשים. בנות משתלבות בביצוע תפקידי לחימה ופיקוד במערך התותחנים בתחומים שונים ומגוונים – שליטה על מערכות הפעלה ותקיפה מתקדמות, ניהול וחישוב הירי, תפעול מערכות קשר, איתור מקור הירי הארטילרי של האויב ונפילת פגזים באמצעות מערכות ממוחשבות – וכעת גם ביחידות המיוחדות של החיל.
קתמ”ר, תא”ל רועי ריפטין, חשף בראיון ל”תמיד תותחן” (גיליון 56) כי ייפתח מסלול ללוחמות ב”מורן”. “אני חושב שחיל מודרני צריך גם להתנהל כחברה מודרנית”, אמר ריפטין. “לכן הוא לא עושה הבחנה מגדרית אלא ממצה טוב את מה שיש לכל אחד להציע, והיכולת של מערכים מסוג שלנו בלחימה מאפשרית שימוש נרחב בהחלט גם במגדר הנשי”.
בסוף שנת 2014 נכנסה לראשונה אישה לתפקיד סמג”ד בחיל התותחנים. הסמג”דית סרן אפרת קייקוב משרתת בגדוד “עיטם”, גדוד האיכון והמטאורולוגיה של החיל. מינויה של סרן קייקוב מגיע לאחר למעלה מעשר שנים של שילוב נשים בחיל, ולמציאות בה כל לוחם שלישי בגדוד הינו אישה.