חמאס משתמש במזל”ט “רוכב שמיים” ישראלי שנפל בעזה

חמאס מציג יכולות הנדסה הפוכה כאשר הוא מצליח להפעיל מזל"ט ישראלי מסוג "רוכב שמיים" של חיל התותחנים אשר התרסק בחודש שעבר ברצועה

מאת מערכת תמיד תותחן     2015/08/16 - 09:46:16

מזל”ט “רוכב שמיים” של חיל התותחנים התרסק בחודש שעבר ברצועה, וכעת חמאס טוען כי השתלט על כלי הטיס והפך אותו למבצעי. הזרוע הצבאית של חמאס טוענת כי יחידה מיוחדת שלה הצליחה להשתלט לפני שבועיים על המזל”ט  ולהפוך אותו למבצעי. לאחר הודעת “עז א-דין אל קסאם” שנמסרה בערוץ “אל-אקצה” הוצג גם סרטון וידאו, שבו לכאורה הוצגה ההשתלטות על המזל”ט.

 

מזל”ט צה”לי מסוג “רוכב שמיים” מתוצרת אלביט אכן נפל בחודש שעבר בשטח רצועת עזה כתוצאה מתקלה טכנית במהלך פעילות מבצעית, אולם טרם ידוע בצבא אם כלי הטיס הזעיר אכן הושמש על ידי חמאס לצורך מבצעי. את המזל”ט שהוצג על ידי חמאס ניתן להפעיל באמצעות צג וג’ויסטיק קטן ונייד שנמצא עם הכוח הקרקעי של צה”ל.

 

רוכב שמים הוא מזל”ט טקטי שמטרתו להעביר מידע לכוחות היבשה ומופעל במסגרת חיל התותחנים. כלי הטיס הקטן הזה מסוגל לטוס באופן אוטונומי ולשדר למפעילו בזמן אמת את התמונות שנקלטות באמצעים שלו. החיישנים שמותקנים על רוכב שמים מסוגלים לקלוט מידע ביום ובלילה, ובאופן שלא נפרט, גם במזג אוויר בעייתי. המידע מועבר לסוללות התותחנים שבעורף ולמפקדי הגדודים והחטיבות שמנהלים את התקדמות הכוחות שלהם, בין אם במבצע ובין אם בתעסוקה מבצעית.