כשהתותחים רועמים: תקיפות ארטילריות נרחבות ברצועה

כוחות חיל התותחנים פזורים סביב רצועת עזה בימים האחרונים ופועלים מסביב לשעון. נורו למעלה מ-1,700 פגעי ארטילריה עד כה. "מרגע הכניסה הקרקעית עבודתנו עלתה בכ-300%", אמר קמב"ץ של אגד ארטילרי המשתתף במבצע

מערכת תמיד תותחן     2014/07/20 - 15:12:20

כוחות תותחנים לוקחים חלק מרכזי, יחד עם חיל האוויר, חיל הים וכעת כוחות חי”ר, בלחימה ברצועת עזה.
עם רדת הלילה וכשהירי מעזה נמשך, הגביר צה”ל בערב שבת את תקיפותיו ברצועה. חיל האוויר המשיך בתקיפות, במקביל לירי ארטילרי בלתי פוסק על מרחבי השיגור.
מאז החל המאמץ היבשתי, פעילות התותחנים הגיעה לסדר הגודל המשמעותי ביותר שנעשה במבצע “צוק איתן” עד כה, ונורו למעלה מ-1,700 פגזי ארטילריה.
“מרגע הכניסה הקרקעית עבודתנו עלתה בכ-300%”, טען בשיחה לאתר צה”ל קצין המבצעים (קמב”ץ) של אגד ארטילרי המשתתף במבצע, רס”ן (במיל’) אמיר קפלן.
עד כה, ביצעו הכוחות פעולות כנגד משגרים, ירי לעבר אזורי שיגור רקטות ולאזורים בהם חטיבות מתמרנות. “באזורים אלה הפעולה היא בשני שלבים, תחילה להוריד ארטילריה רבה לפני כניסת הכוחות ובהמשך בנקודות חיכוך בעייתיות בהן הכוח נתקל במחבלים ומבקש את הסיוע”, פירט רס”ן (במיל’) קפלן. “מתגובות של האנשים מולם אנו עובדים נראה כי הירי שלנו סיפק הצלחה מבצעית רבה”.
כוחות האגד לקחו חלק באירועים מרכזיים במבצע, כמו באירוע גילוי המנהרה ליד קיבוץ “סופה” בו ירו כוחות התותחנים כמויות ארטילריה רבות. האירוע לא תפס את הכוחות לא מוכנים, היות והם היו ערוכים לקריאה כבר מתחילת המבצע.
“היה עלינו לוודא שכל סוללה יודעת לאן היא יורה ומוכנה לעשות כל מה שניתן כדי שנפגע רק איפה שהתכוונו. שגיאה ופגיעה במטרה לא נכונה יכולה לעצור מבצע”, הבהיר רס”ן (במיל’) קפלן. “אנחנו לא יורים בלי שמישהו מכווין אותנו, מלבד אזורים חסרי סיכון. במרחב עזה אנחנו צופים כל פגז בכדי שלא יהיו טעויות”.
הדיוק בירי התותחים הוא קריטי, בשל חשיבות ההימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים. “עזה היא העיר הצפופה בעולם – הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא לירות לאזורים בהם נמצאים אזרחים בלתי מעורבים.”
מקור: אתר צה”ל.