לעזאזל, מי ראה את המזוודה שלי?

הפורום העסקי-חברתי של יוצאי חיל התותחנים ביקר בנתב"ג וזכה למבט פנימי אל תוך שער הכניסה הראשי למדינה

מאת תא"ל (מיל') אורי מנוס     2014/09/21 - 12:17:21

מי אינו חושש מה קורה למזוודה שלו (כבודה, בשפת התיירות) כאשר הוא מניח אותה על המסוע בדלפק הקבלה בנמל התעופה. מי שכבר ספג פעם אחת אובדן “כבודתו” לא לוקח סיכונים ומפצל את פריטי הנסיעה לשתי מזוודות, מה שבטוח – בטוח.
90 חברי הפורום העסקי חברתי ובנות זוגם, לאחר ביקורם בנתב”ג, רגועים ובטוחים יותר לקראת הטיסה הבאה שלהם מנמל התעופה בן גוריון.
לפי התכנון אמור היה לקבלנו יו”ר מועצת רשות שדות התעופה עובדיה עלי, קצין תותחנים ותיק, בעברו ראש עיריית עפולה, חבר כנסת וסגן שר הביטחון. בהעדרו עקב מחלה ניהל את הביקור ביד רמה תא”ל (מיל’) שמואל זכאי, מנהל נתב”ג.
זכאי הציג את המשימות והפריסה הארצית של רשות שדות התעופה, והתמקד בארגון החדש של נתב”ג. 
הוא ציין שני תחומים חדשניים שכבר רצים מבצעית בנתב”ג: הראשון, מערכת HBS – מערכת לבידוק ביטחוני העוקבת אחר כל פריט העולה למטוס והיודעת לזהות את מקומו בכל שלב של התהליך עד להמראת המטוס. השני, מערכת FOD – מערכת לאיתור וזיהוי עצמים על המסלולים.
זכאי התגאה בכך שנתב”ג אינו נתמך על שולחן הממשלה. כל תקציבי הפיתוח ואחזקת הנמל הם ממקורות עצמיים (כן, בזכות הקניות שלנו בדיוטי פרי).
לאחר הפסקת כיבוד כיד המלך, התפצלנו לשתי קבוצות. קבוצה אחת טיפסה על מגדל הפיקוח החדש והתרשמה מהשליטה הטובה של המגדל על עשרות המראות ונחיתות בו זמנית, כאשר הקבוצה השנייה, ואני בתוכה, מסיירת תוך כדי ריצה בתוך מערכת המסועים של המזוודות. 
מנהל הפורום, אל”מ (מיל’) יעקב ארז, הודה להנהלת רשות שדות התעופה ולמארחינו בנתב”ג על האירוח המכובד והסיור המעניין. 
סייעו ליעקב בארגון הביקור מזכירת העמותה מיכל פריד ואפי מלול מנהל בית התותחן.