מה מצפה למתגייסים? קצין תותחנים ראשי בריאיון מיוחד

תשתיות משופרות, סימולטורים מתקדמים ומהפכת ציוד: קתמ"ר תא"ל אלון קלוס מברך את המתגייסים החדשים ומספר על השירות המגוון שמצפה להם, החידושים והשיפורים, ומה זה אומר להיות תותחן בשנת 2017

מאת מערכת אתר צה"ל     2017/03/21 - 15:32:21

לפני 30 שנה הוא זה שהתייצב שם בהתרגשות, ממש כמותם, בתחילת דרכו הצבאית, בתחילת המסע שלו בחיל. “אני זוכר את תחושת הגאווה והשייכות”, מספר תא”ל אלון קלוס, קצין תותחנים ראשי, בריאיון מיוחד לרגל גיוס מרץ 2017. “הרגשתי שאני חלק מחבורה איכותית מאוד של חיילים, מעשייה מבצעית משמעותית”.
תחושת הגאווה של אז אומנם נשארה, אך, לדבריו, גם הפער בין מי שלא נמצא בחיל ולא מכיר אותו לבין מי שכן: “לצערי, יש כאלה שעדיין חושבים על התותח הישן של פעם – וזה ממש רחוק מזה. מכיוון שהעשייה שלנו כוללת לא פעם פעילות מבצעית שאסור לחשוף, לא תמיד יודעים עליה. מה שאני יכול להגיד הוא שבמקרה שלנו – אכן רב הנסתר על הגלוי”.
לא מעט דברים השתנו מאז חבש לראשונה תא”ל קלוס את כומתת הטורקיז. “חיל התותחנים”, הוא מחדד, “הוא חיל דומיננטי בפעילות המבצעית העכשווית. הוא עובר מהפך טכנולוגי ומצויד במיטב אמצעי הלחימה המתקדמים ביבשה. מדובר בחיל מגוון מאוד במערכים שלו, ובעיקר באפשרויות שהוא מציע. כל אחד יכול למצוא את מקומו בחיל, למצות את עצמו, להתפתח ולעבור שירות משמעותי”.
היום, 20 במרץ 2017, יצטרפו למשפחת התותחנים כ-400 מתגייסים. הם עתידים להשתלב בשלל תפקידי הלחימה בחיל, בין היתר במערכי התותחים והרקטות, כמפעילי מכ”ם, מפעילי כטב”ם ומפעילי מערכות נשק מדויק.
“להיות תותחן בשנת 2017 זה אומר להיות לוחם עם ערך מוסף”, מדגיש תא”ל קלוס ומפרט: “הוא נדרש להפעיל מערכות מתקדמות מאוד, לפגוע במטרות שלא תמיד הוא רואה אותן בעיניים בצורה מדויקת וקטלנית”.
ומה מצפה לתותחנים החדשים? “קודם כל ציוד לחימה חדש שילווה אותם מיום הגיוס. הפרויקט של מהפכת הציוד משמעותי מאוד עבור החיל”, הוא מציין בסיפוק.
גם בתחום התשתיות חל שיפור משמעותי: “הנושא הזה בסדר עדיפות ראשון. כל מי שיגיע לשבטה יראה שהיא בתקופת שגשוג”.
לצד זאת, מקבל נושא הסימולטורים נפח משמעותי. “חיל התותחנים מוביל גם בתחום הזה”, מתגאה תא”ל קלוס ומסביר: “השילוב בין פיתוח התשתיות והמאמנים המקצועיים והמתקדמים מאפשר לנו לתעל את שלב ההכשרה בצורה המשמעותית והטובה ביותר”.
בשנים האחרונות, מכיוון שהחיל פועל בצורה משולבת עם יחידות החוד במרחבים המבצעיים ובגלל שהוא נפתח לכלל הפעילויות במסגרת תפיסת הגנת הגבולות והביטחון השוטף, עברה גם הכשרת לוחמי התותחנים שינויים.
“היא מותאמת יותר לדרישות המשתנות, וכך גם האימונים”, מספר תא”ל קלוס. “יש דגש רב יותר על המבצעיות, על תחום הקליעה, ההיטמעות, השדאות ועל תכני רובאות. לוחמי התותחנים כל הזמן מתפתחים ולומדים להתאים את היכולות האישיות והצוותיות שלהם לאתגרים המגוונים”.
לסיום, מבקש תא”ל קלוס לאחל גיוס קל ונעים למצטרפים לשורות החיל. “זהו יום מרגש במיוחד, כי אנחנו רואים את ההתחדשות”, הוא מציין. “אנחנו מתחדשים בלוחמים מכל קצוות הארץ, מכל המגזרים. זה פסיפס אנושי, מרשים ואיכותי שמרכיב את המשפחה שלנו – והם גם המפקדים שיובילו בעתיד את המשך ההתפתחות וההתחדשות שהחיל נמצא בה”.
לצפייה בברכת הקתמ”ר, לחצו כאן.
 
כתבה זו פורסמה לראשונה באתר צה”ל