מערך ההכשרה ביחידת “מורן” עובר שדרוג

בין השינויים במערך: מיונים קפדניים יותר, שירות ארוך יותר למדריכות, והכנסת סימולטורים חדשים "שישפרו משמעותית את יכולות ההדרכה"

מאת אלון תשובה, מערכת אתר צה"ל     2017/11/05 - 16:06:05

היחידה המסווגת “מורן” של חיל התותחנים הוקמה בשנת 1982 ומאז השתתפה, מתחת לרדאר, בפעילויות מבצעיות רבות. בימים אלו עובר מערך ההדרכה של היחידה שורת שינויים.
מדריכות “מורן” הן האחראיות להעביר את החומר העיוני ללוחמי היחידה ולהכשיר אותם בסימולטורים המיוחדים, שידמו את פעולותיהם בשטח. עד כה, הכשרתן הארוכה לא השאירה למדריכות זמן רב ליישם את שלמדו, ולכן הוחלט על הארכת שירותן משנתיים לשנתיים ושמונה חודשים.
“ההחלטה נבעה מהצורך להשקיע ולהעמיק יותר בהכשרת המדריכות”, מנמק מפקד בית הספר של היחידה, רס”ן ר’. “כך גם נוכל ליהנות מהידע והיכולות המקצועיות שלהן לזמן ארוך יותר”.
במקביל הוארך במספר שבועות גם קורס המדריכות, במהלכם יתנסו החיילות בתכנים בהם לא עסקו קודם לכן. “הקורס במתכונתו הקודמת לא התייחס לכלל אתגרי התפקיד”, מסביר רס”ן ר’. “לא הספקנו לגעת ברבדים משמעותיים במקצוע, והמדריכות היו לומדות הרבה תוך כדי תנועה. היום, עם הארכת ההכשרה, הן יהיו מוכנות להדרכה שתתייחס לכל התמודדות שייתקלו בה בעת מילוי תפקידן”.
חידוש נוסף שמשפיע בצורה משמעותית על איכות ההכשרה ביחידה המסווגת הוא כניסת סימולטורים חדשים לבית הספר החדש של היחידה. “הם ישפרו משמעותית את יכולות ההדרכה של המדריכות”, מדגיש רס”ן ר’ ומוסיף כי המחזור שהתגייס השבוע כבר ישתמש בהם וילמד אותם במהלך הקורס.
“ליבת ההכשרה היא הסימולטורים שמדמים את אמצעי הלחימה המסווגים”, מוסיף רס”ן ר’. “אנחנו מבינים שהחלק המורכב בהכשרת המדריכות הוא לא שינון החומר והעברתו – אלא האתגר להיכנס לראש של הקצינים שלנו ולהבין איך הם מקבלים החלטות. בסופו של דבר הן אלו שמדריכות אותם במתארים השונים, ולכן הן חייבות להיות בקיאות בכל”.
לא רק השירות ומשך ההכשרה ביחידה הוארכו, אלא גם המיון אליה. “עד לפני שלושה חודשים המיון התבצע דרך לשכת הגיוס”, מציין רס”ן ר’. “אחרי ‘יום המא”ה’, שבו המלש”ביות הראו את יכולותיהן, הן היו משובצות לתפקיד המדריכות. מעכשיו, אנחנו מוסיפים עוד מיון בבית הספר של “מורן”, בו נפגוש את כל המועמדות, נבחן אותן ביכולות העמידה מול קהל והעברת חומר עיוני ומעשי, ונבחר את המתאימות ביותר לתפקיד המאתגר”.
לצד השינויים הללו, גם מדריכות יחידת “רוכב שמיים” יגיעו ליום מיונים נוסף, ישרתו שנתיים ושמונה חודשים וייהנו מקורס ארוך ומעמיק יותר בהתאם.
 
הכתבה פורסמה לראשונה באתר צה”ל