מפקד חדש לגדוד נמר 405

סא"ל יותם בורנשטיין נכנס לתפקיד מג"ד 'נמר' 405 במקומו של סא"ל נמרוד ציבולסקי, שקיבל שבחים מאל"מ יורם כנפו, מפקד א"א 282: "נמרוד השכיל לבנות גדוד שהיה מפעל ליצירת מפקדים מעולים לגדוד ולכל חיל התותחנים"

מאת תא"ל (מיל') אורי מנוס     2016/11/28 - 14:28:28

נסעתי ביום שרבי בחודש אוגוסט עשרות קילומטרים דרומה משדה בוקר על מנת להשתתף בטקס החלפת מג”דים בגדוד “נמר”. מתוך הישימון בלט מבנהו החריג של מחנה בה”ד 1. כקילומטר מערבה ממנו ניתן היה להבחין בשדרות דגלים בצבעי שחור ואדום המקיפים גן אירועים. כל המתחם מצוי בליבו של כרם ענבים. ממש “פטה מורגנה” בלב המדבר.
זה המקום בו בחר המג”ד היוצא סא”ל נמרוד ציבולסקי להעביר את דגל הגדוד למחליפו סא”ל יותם בורנשטיין. נמרוד שימש כמפקד הגדוד למשך כשנתיים. הוא החל בגדוד ללא רקע קודם במערך התותחים, את מסלול שירותו בתותחנים עשה במערך החמ”מ (חימוש מדויק).
“כשנודע לי בהתראה קצרה שאני עומד להתמנות כמפקד גדוד ‘נמר’, לא היה לי מושג קודם על מערך גדודי התותחים ולא על הגדוד המיועד”, מספר סא”ל נמרוד. “חיפוש בגוגל העלה תוצאות על גדוד ‘נמר’ במלחמת יום הכיפורים, הקרב של סוללה ב’ בג’וחדר. הבנתי שאני שייך לגדוד הנושא איתו מטען כבד של מורשת קרב מרשימה. נפגשתי עם מפקדי העבר כדי להבין יותר לעומק על ייחודו של הגדוד. כמו כן עשיתי הסבה מהירה להיכרות עם התומ”ת, לפחות ברמת הצוות.
“כשאני מביט לאחור על פעילות הגדוד היא הייתה מגוונת והישגית. בפעילות בט”ש כחיל רגלים בגזרת בנימין ובגזרת קלקיליה, קיבלנו שבחים ממפקדות הגזרה על פעילותינו במחסומים, בתפיסת מבוקשים ומניעת התפרעויות. במקביל, כדי לשמור על כשירות מבצעית כתותחנים, החזקנו סוללות תותחים בתורנות מבצעית בגבול הצפון, שלא פעם הגיבו בירי למטרות בלבנון.
“קנה המידה שלי לרמת הגדוד הוא הביקוש הרב לשרת בגדוד ‘נמר’. כל מפקדי הסוללות עם אופק שירות בגדוד ל-4 שנים. אחוז יחסי גבוה של צוערים יוצאי הגדוד נמצאים בקורס הקצינים החילי ובבה”ד 1.
“אני גאה במיוחד שהספקנו השנה לכתוב את המנון הגדוד. את המילים חיבר הרופא הגדודי ד”ר איתי פרידברג ועל הלחן אחראים להקת חיל החינוך, שגם שרה אותו ביחד עם חיילים מהגדוד”. לדברי נמרוד, השיר מבטא את גאוות היחידה, את המורשת שלה ואת השאיפה לניצחון.
נמרוד איחל למג”ד החדש שלא ינטוש את תחבולות המלחמה, ושיזכור שעומדים לרשותו קצינים וחיילים מדהימים – חבורה שלמה שמחובתו להוביל אותה.
  
המג”ד היוצא, סא”ל נמרוד ציבולסקי (ימין), והמג”ד הנכנס, סא”ל יותם בורנשטיין.
את העברת דגל הגדוד בין שני המג”דים ביצע מפקד אגד 282, אל”מ יורם כנפו, שאמר: “נמרוד השכיל לבנות גדוד שלמעשה היה מפעל ליצירת מפקדים מעולים לגדוד ולכלל חיל התותחנים”. על סא”ל יותם בורנשטיין, המג”ד הנכנס, אמר אל”מ כנפו: “יותם הוא מהקצינים המשובחים של חיל התותחנים. איש של דוגמא אישית ושאיפה להוביל, והגדוד לא יעצור לרגע”.
סא”ל יותם: “הייתה לי הזכות ללמוד על הגדוד תוך כדי תצפית על פעולותיו של נמרוד. אני נרגש על הזכות שנפלה בחלקי לפקד על גדוד עם עבר והווה מפוארים. עקבתי אחר הגדוד כבר בתפקידי הקודם כקצין אג”ם של א”א 282 והתרשמתי מהיכולות שלו. תקופה ארוכה הכנתי עצמי כדי להגיע לגדוד ולהיות ראוי לפקד עליו.
נמרוד מספר שהתפקיד הבא המיועד לו הוא מפקד ענף קצינים. “עתידו של חיל התותחנים לשנים הבאות נמצא בידיי”, הוא אומר. “אחריות לא פחותה מתפקיד מג”ד”.
בטקס נכחו קתמ”ר תא”ל אלון קלוס, מפקד אוגדה 36 תא”ל יעקב בנג’ו, מפקד א”א 282 המיועד אל”מ נרי הורביץ, בני המשפחה, נציגי המשפחות השכולות וחיילי הגדוד.
נאחל בשם כל חיל התותחנים ועמותת “יד התותחנים” הצלחה לנמרוד וליותם.