מפקד חדש לעוצבת “קלע דוד”

אל"מ ת' נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "קלע דוד" במקומו של אל"מ אלמוג חן. "משחר היווסדו, מהווה האגד את הביטוי המובהק לחדשנות, ליוזמה טכנולוגית, לתעוזה מבצעית בשדה הקרב היבשתי, ומעל לכל – ביטוי לפריצת דרך תפיסתית", אמר קתמ"ר בטקס ההחלפה

מאת מערכת תמיד תותחן     2018/08/20 - 15:28:20

בטקס שהתקיים ביום א’, 19 באוגוסט 2018, בבסיס נחשונים, נכנס אל”מ ת’ לתפקיד מפקד עוצבת “קלע דוד”. הטקס נערך במעמד מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, קצין התותחנים הראשי, תא”ל אבירם סלע, מפקדים מחיל התותחנים ולוחמיו, בני משפחה ומוזמנים נוספים.
אל”מ ת’ מחליף בתפקידו את אל”מ אלמוג חן, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויתחיל קורס במכללה לביטחון לאומי.
“עוצבת ‘קלע דוד’ אינה עוד יחידה”, ציין קתמ”ר, תא”ל אבירם סלע. “היכולת הטכנולוגית, המהווה נר לרגלי בניין הכוח בחיל התותחנים כולו, שזורה באמצעי הלחימה שביחידות האגד, באופן ייחודי ומיוחד, במערך הנשק המדויק וכלי הטיס הבלתי מאוישים. היכולת הטכנולוגית היא ביטוי מובהק ליתרונו היחסי של צה”ל על פני הסובבים אותו”.
“טכנולוגיה מתקדמת היא מרכיב משמעותי בבניין כוחו של צה”ל”, המשיך תא”ל סלע. “עם זאת, כשלעצמה, טכנולוגיה אינה מביאה הישגים ואינה מנצחת מלחמות – אנשים מנצחים. משחר היווסדו, מהווה האגד את הביטוי המובהק לחדשנות, ליוזמה טכנולוגית, לתעוזה מבצעית בשדה הקרב היבשתי, ומעל לכל – ביטוי לפריצת דרך תפיסתית”.
“בתחושת גאווה אני מעביר היום את נס הפיקוד על עוצבת קלע דוד”, הצהיר מפקד עוצבת “קלע דוד” היוצא, אל”מ אלמוג חן. “אגד מוביל, משימתי ומבצעי המבוסס על מורשת מפוארת. משחר היווסדו ועד היום, מאופיין האגד כחוט השני בחדשנות מבצעית, יצירתיות פורצת גבולות, אך מעל לכל באנשים האיכותיים המשרתים בו. האגד, על יחידותיו, פועל כיום כאגד רב מערכתי, רב זירתי, רב זרועי ורב משימתי. האגד פעל ופועל בביטחון השוטף בכל גבולות המדינה ומהווה את חוד החנית של זרוע היבשה.
“אומר זאת בפשטות”, הוא הוסיף, “בעשייתנו הייחודית תרמנו תרומה ישירה, ייחודית ומשמעותית לביטחון מדינת ישראל. אנשי האגד היקרים – עוצמתו של האגד אינה מושתתת על אמצעי הלחימה הייחודיים והחדשניים, מקור עוצמתו של האגד הוא באנשיו. אגד של יהלומים. חבורה איכותית וערכית בסדיר ובמילואים, הפועלת במשימתיות, מקצוענות, גמישות ולכידות, ומונעת מתוך תחושת שליחות, מחויבות וציונות. היה לי הכבוד והעונג לפקד עליכם והזכות להיות חלק מנבחרת מנצחת”.
“עומד אני כאן גאה על הזכות שניתנת לי לפקד על עוצבת ‘קלע דוד'”, אמר המפקד הנכנס, אל”מ ת’. “אגד של חיל התותחנים שמהווה מסגרת יבשתית האחראית על חלק משמעותי במשימות האש עבור היבשה. בצד זאת, אגד המקיים ממשקים ושיתוף פעולה עם זרועות נוספות וכל זאת למען אותה תכלית – ביטחונה של הארץ ויושביה. מתחייב אני להוביל אתכם במעלה הדרך באופן שלו אתם ראויים. ביחד נקיים את תהליכי בניין הכוח ליום פקודה, נפעיל את יכולותינו בתבונה במשימת הגנת הגבולות ובמידה ונידרש נעשה זאת בעוצמתיות, בנחישות ובמקצועיות בחירום ובמלחמה”.
 
הכתבה פורסמה לראשונה באתר צה”ל