“עלינו להיות ראויים למחיר היקר שאנחנו משלמים”

קצין תותחנים ראשי, תא"ל אלון קלוס, סיפר בגל"צ מה מסמל יום הזיכרון עבורו, ועל מות מפקדו: "הוא היה מודל לחיקוי שלי מאז ועד היום. אני דורש מהמפקדים שלי את מה שהוא דרש מעצמו ודרש ממני"

מאת מערכת גל"צ     2017/05/08 - 10:18:08

לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, קצין תותחנים ראשי, תא”ל אלון קלוס, שוחח בגל”צ על משמעות היום עבורו. הוא סיפר כי בזמן הצפירה, “הדבר הראשון שעלה לי בראש זה שקט מופתי שמשתק כל מחלוקת בחברה שלנו ביום כזה, שמרגישים בעיקר את המאחד. בעבר שלנו, בעיקר שלי כאיש צבא, עוברים ורואים את כל היופי שבארץ הזו”.
“פסיפס אנושי מדהים מכל המגזרים. סיפורים של ציונות אמיתית, של מסירות וגבורה”, ציין, “של ענווה, של הסתכלות קדימה. הדבר שמתעצם בתחושות שלי באותם רגעים זה שאנחנו צריכים להמשיך לעשות הכל כדי להיות ראויים למחיר היקר שאנחנו משלמים”.
תא”ל קלוס סיפר מיהו החלל שמותו השפיע עליו הכי הרבה – אפילו עד היום: “הפעם אולי הכי משמעותית של החוויה האישית שלי הייתה כשמפקד הסוללה שלי, סרן אלון מזור, נהרג. זה היה בשנת 1990, אחרי מלחמת לבנון הראשונה. אני מגיע כקצין צעיר לסוללה ואלון קולט אותי. בעצמו הוא היה דמות נוכחת – תמיר, חזק, לא מאמין שיכול לקרות לו משהו. מפקד במלוא מובן המילה”.
“הוא מצד אחד מלמד אותי את כל התרגולות וטכניקות וכל מה שאני צריך לדעת, בקפדנות ויסודיות, ומצד שני, מדבר בגובה העיניים”, שחזר קצין התותחנים הראשי והוסיף: “כשאני מדבר, אני רואה אותו מול עיני. הוא היה מודל לחיקוי שלי מאז ועד היום. כקצין תותחנים ראשי, אני דורש מהמפקדים את אותן דרישות שאלון דרש מעצמו ודרש ממני”.
 
להאזנה לדברי קתמ”ר, לחצו כאן.