פורום יוצאי חת”ם באגף לייצוא ביטחוני במשהב”ט

במסגרת המפגש השלישי של הפורום הצעיר של יוצאי חיל התותחנים, נפגשו חברי הפורום עם תא"ל (מיל') מישל בן ברוך, ראש סיב"ט – האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון

מאת אל"מ (מיל') אמנון מאיר     2016/12/21 - 16:33:21

מזה כשנה פעיל הפורום הצעיר של יוצאי חיל התותחנים. הפורום הצעיר שהוקם בהשראתו של הפורום העסקי-חברתי של יוצאי החיל, מאגד בתוכו יותר מתשעים חברים יוצאי החיל, והיד עוד נטויה. מטרת העל של הפורום היא תמיכה בעמותת יד התותחנים ומטרותיה החשובות. במסגרת הפעילות, נהנים החברים ממפגשים באירועים מלמדים ומעשרים בחברות ואירגוניים שונים.
במפגש השלישי במסגרת פעילות הפורום, התארכו חברי הפורום אצל ראש סיב”ט (האגף לייצוא הביטחוני במשרד הביטחון), תא”ל (מיל’) מישל בן ברוך. במסגרת המפגש שמענו הרצאה מאלפת מפי מישל על פעילות סיב”ט, על המטרות והאתרים בפעילות, על ההצלחות, על הבעיות והצורך לרסן לעיתים. היה מאוד מעניין ומלמד. מלבד ההרצאה, נהנינו מאוד ממפגש החברים ומההזדמנות לארח מספר נציגים של הפורום הוותיק – דבר מבורך אותו נשאף לעשות גם בהמשך.
האגף לייצוא ביטחוני (סיב”ט) במשרד הביטחון מוביל את הייצוא הביטחוני של מדינת ישראל ועומד בראש העשייה הלאומית והבינלאומית לקידומו והרחבתו. באמצעות ייזום וקידום שיתופי פעולה בינלאומיים ופריצה אל שווקים חדשים, מסייע אגף סיב”ט לצמיחתן של התעשיות הביטחוניות הישראליות, ולהמשך בניית עוצמתם של צה”ל ומדינת ישראל. 
תפקידו של אגף סיב”ט לקדם את התעשיות הביטחוניות הישראליות באמצעות שילוב הבנת הצרכים של צה”ל, ושל מדינות וצבאות שונים, יחד עם הידע הרב, היכולות והפתרונות הטכנולוגיים הקיימים והמתפתחים כל העת.
אגף סיב”ט מעמיד לרשות התעשיות הביטחוניות מכלול שירותים, המותאם למציאות המשתנה, מתוך מטרה להרחיב את הייצוא הביטחוני בשווקים הבינלאומיים. בנוסף, אחראי סיב”ט על מכירת עודפי הציוד של מערכת הביטחון, והוא שותף לקביעת ​מדיניות הייצוא הביטחוני.
כגוף ממשלתי, עוסק אגף סיב”ט בייזום, איתור וקידום שיתופי פעולה עסקיים וטכנולוגיים בין התעשיות הביטחוניות של מדינת ישראל לבין ארגונים ממשלתיים, צבאיים ותעשייתיים ברחבי העולם. כמו כן, פועל אגף סיב”ט לקידום הייצוא הביטחוני על-ידי שימוש בכלים שונים בתחום התקשורת השיווקית, אשר מסייעים במידה רבה לחשיפתן ולשיווק מוצריהן ויכולותיהן של התעשיות הביטחוניות, תוך התאמה והתחשבות בצורכיה של כל אחת מהן.
כמרכז הפורום אני מבקש לנצל את הבמה ולקרא לחברים חדשים לבוא ולהצטרף. אני מודע ומכיר את המגבלות וחוסר היכולת להשתתף בכל פעילות ולא תמיד זה מסתדר למרות שמאוד רוצים. יחד עם זאת, השייכות והרצון לקחת חלק בשימור מורשת החיל, התמיכה בלוחמים והמפגשים החברתיים עושים את ההבדל. להצטרפות ניתן לפנות למשרדי העמותה ומשם הדרך קצרה לבוא ולהיות שותף בעשייה.
לפני סיום, אבקש להודות שוב למישל על האירוח וההירתמות לנושא, וכן ליידע על המפגש הבא של הפורום אותו מארח מנכ”ל חברת אפקון ג’רי שנירר, בחוות הרוח בגלבוע.