צפו: גדוד “קרן” של חיל התותחנים מתרגל את הזירה הצפונית

לאחר לחימה מאומצת בדרום, גדוד התותחנים עלה לרמת הגולן ותרגל את קשת האיומים שבגזרת לבנון: "אנחנו מתייחסים לכל אימון כאימון אחרון לפני לחימה"

אתר צה"ל     2014/10/28 - 10:05:28

“גדוד התותחנים “קרן” ביצע תרגיל במתאר המורכב ביותר בו יופעל – הצפון. התרגיל כלל דימוי אויב, ירי חי ואף דימה תרחישים שונים ומורכבים כמו פעילות בציר הררי מורכב, המדמה את ציר הירדן. רק בשבוע שעבר התותחים רעמו בגזרה, לאחר שחיזבאללה הפעילו מטענים בהר-דב וצה”ל השיב אש.
“אנחנו מתייחסים לכל אימון כאימון אחרון לפני לחימה”, אמר מפקד הגדוד, סא”ל עמית גיא. “התרגיל הנוכחי דימה בצורה האמיתית ביותר את האויב אותו נפגוש, והציג את כל קשת האיומים של הגדוד בגזרת לבנון, כמו ריבוי נפגעים ותנועה ארוכה בשטח אויב”.

“קרן”, הכפוף לאגד ארטילרי 282, עסק בפעילות בלתי פוסקת מאז “שובו אחים”, שם הוקפץ לטובת הסריקות והמעצרים. בימי “צוק איתן” ירה הגדוד אלפי פגזים, והשתתף בכמה מהקרבות המרכזיים ביותר בלחימה. “שיא הפעילות היה בקרב בסג’עייה של חטיבת גולני, שם הגדוד ירה אש לחילוץ. אלפי פגזים נורו בערב אחד”, תיאר סא”ל גיא. “בתרגיל בצפון ביצענו מעבר תודעתי מלחימה בדרום, שהייתה לחימה סטטית, ללחימה במתאר הצפון, שמחייב אותנו לפריסות רבות, דילוגים וביצוע של פעילות מבצעית תזזיתית”.
פורסם במקור באתר צה”ל. צילום וידיאו: מתן פורטנוי, דובר צה”ל