צפו: מג”די התותחנים מספרים על פעילותם המבצעית

הכוחות פועלים בשיתוף פעולה הדוק לכוחות החי"ר, ומבצעים ירי ארטילרי שמסייע להם בביצוע משימותיהם: "הארטילריה הוכיחה כי היא חלק בלתי נפרד מהתמרון הקרקעי". צפו בפעילות היחידה ברצועה ובירי בכינון ישיר לעבר שכונת סג'עיה

מערכת תמיד תותחן     2014/07/28 - 10:14:28

במסגרת מבצע “צוק איתן”, מבצעים כוחות התותחנים ירי מסיבי לעבר יעדים ברצועת עזה, זאת בשיתוף פעולה עם כוחות חיל הרגלים. “הארטילריה הוכיחה כי היא חלק בלתי נפרד מהתמרון הקרקעי”, סיפר מפקד גדוד בחיל התותחנים, סא”ל מ’. “אנחנו מחוברים מאוד לכוחות שפועלים בשטח ובקשר קבוע עמם 24/7”.
לדברי סא”ל מ’, כלל פעולות החי”ר מלוות בסיוע של חיל התותחנים. “לאורך כל המבצע הרגשתי שאף פעולה קרקעית לא בוצעה מבלי שנהיה שותפים אליה וניקח בה חלק בביצוע ירי קרוב מאוד לכוחותינו”, הוא גילה. “אני שומע כל הזמן ברשתות הקשר עד כמה הם זקוקים לנו וסומך עליהם שיעמדו במשימה שניתנה להם”.

אל הפעילות המבצעית האינטנסיבית ברצועת עזה הגיע גדוד תותחנים נוסף לאחר שהוקפץ מגזרת יהודה ושומרון. “היינו בחטיבת עציון שבה נחטפו שלושת הנערים ומצאנו את עצמנו זמן קצר לאחר סיום האירוע מוקפצים לפה”, סיפר מפקד הגדוד, סא”ל א’. “המעבר הוא דיי דרסטי מהפעילות השוטפת באיו”ש שכוללת הרבה מעצרים וזריקות אבנים”.
“התפקיד המרכזי שלנו הוא לסייע לכלל הכוחות הלוחמים, אנחנו גאים בעובדה שמנענו הרבה אבידות בצורה מחושבת, מקצועית והפעלנו את האש ברמה מאוד גבוהה על ידי החטיבות עצמן”, הסביר סא”ל א’. “הלוחמים פה עם הרבה מאוד מוטיבציה ורצון לפעול, ונהיה פה כמה זמן שנידרש על מנת לבצע כל משימה שהיא – זה הייעוד שלנו”.
מתחילת מבצע “צוק איתן”, נכון לתאריך 27 ביולי, ירו גדודי התותחנים של צה”ל 30 אלף פגזי ארטילריה לרצועת עזה, וכמאה טילים מדויקים בהם טילי תמוז. כ-600 פגזים נורו בקרב בסג’עיה והובילו למותם של עשרות מחבלים – צפו בכינון ישיר של אגד ארטילרי לעבר שכונת סג’עיה:

מקור: אתר צה”ל