תא”ל נרי הורוביץ נכנס לתפקידו כקצין התותחנים הראשי אתמול (שלישי). הטקס נערך במחנה “רבין”, במעמד מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקדים, ובני משפחה.

תא”ל נרי הורוביץ מחליף בתפקידו את תא”ל אבירם סלע, שכיהן בתפקיד שנתיים, ומשמש כראש מטה זרוע היבשה.

“בחיל התותחנים יש דנ”א מיוחד שמצליח להצמיח שדרת פיקוד איכותית. זהו חיל טכנולוגי ומתקדם עם אנשים מעולים”, אמר בנאומו מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק. “אבירם הצליח לזהות בזמן צורך ולקחת החלטות שהצליחו לרתום ולהשפיע השפעה רחבה על צה”ל כולו. הייתה לו התבונה וכושר הבחנה חד לזהות את הצורך, ולהוביל את תפיסת ‘מפת הדרכים’. את נרי פגשתי בתפקידי כמאו”ג, כאשר היה מג”ד, וכבר אז ראיתי את הפוטנציאל שבו – את התפישה המהירה והחדות. נרי, אני בטוח שתיקח את החיל עוד קדימה”.

בטקס נשא דברים גם קצין התותחנים הראשי היוצא, תא”ל אבירם סלע: “נרי, קצין מנוסה ועתיר זכויות, לוחם מצטיין ומפקד מוביל, מהפכני, חד ויצירתי, תותחן – ברמ”ח איבריו, שותף מוביל במהפכת האש ביבשה – קצין התותחנים הראשי. אנחנו מברכים אותך בבואך, דרוכים, נכונים ונרגשים – תן פקודה. על פועלם של התותחנים בשנתיים החולפות – מהלכים ארגוניים ותפיסתיים, יישומים של מהפכה בתחום הפעלת האש ביבשה – יכול הייתי להפליג בדיבור. אבל את תוצאותיה של מהפכת האש ביבשה – נדרש להוכיח ביום פקודה. עם אנשים כאנשי התותחנים, שבראשם המפקדים, אני יודע שכך נעשה”.

“אני בוחר, תחת זאת, לומר תודה. בסיס בשורתה של ׳תנופה׳ בבניין הכוח היבשתי – היא הנגשה אל הקצה. זהו תור הזהב של חיל התותחנים. הובילו את המהפכה. ללא דרג קדמי מבוסס מומחים – אין אש יבשתית, אין אווירית, אין רב-מימדיות. אנחנו קטלניות היבשה. גלו מומחיות בכשירויות הפעלת האש הנדרשות במסגרת המתמרנת, בקצה הכוח הטקטי ובמכלולי האש הייעודיים במפקדות הטקטיות”, המשיך תא”ל סלע.

“אנו חיים בעידן בו כלל המימדים משתנים בקצב גבוה. האויב משתנה, הסביבה משתנה, וכך גם שדה הקרב. אנו נדרשים להמשיך ולהתאים את עצמנו במטרה לשמור על האפקטיביות שלנו ועל הרלוונטיות שלנו. חובתנו לשמור כל העת את המוכנות ובמקביל לשמר את יכולת ההשתנות”, אמר קצין התותחנים הראשי הנכנס, תא”ל נרי הורוביץ.

“לחיל יש יכולות אש ואיסוף מגוונת ואיכותיות, והוא אחראי על מוכנות לזירות השונות. אבל המנוע האמיתי שלו טמון באנשיו – אתם המפקדים, יחד עם הלוחמים והלוחמות, המפקדים והמפקדות, טובי הבנים והבנות אשר בחרו בשירות הקרבי כדי למלא את חובתם האזרחית. המלאכה של כולכם בפעילות המבצעית, באימונים ובהכשרות, כשמול עיניכם נמצאים הערכים שמלווים את מדינת ישראל ב-72 שנותיה – שליחות, רעות, ואחריות עמוקה על ביטחונה של המדינה – מהווים את העוצמה האמיתית של חיל התותחנים. חובתנו היא להמשיך ולהתכונן, להשתפר, להתאים את עצמנו למציאות המשתנה. להיות קטלניים יותר – ולנצח”, סיכם תא”ל הורוביץ.