תותחנים, הדור הבא

בית הספר לתותחנות קיים גדנ"ע שנועד לחשוף בני נוער לפני גיוס לחיל התותחנים, במהלכו השתתפו ביום עיון וחזו בתצוגת היכולות של החיל. דגש מיוחד הושם על תפקידי לחימה ופיקוד לבנות

אתר צה"ל     2015/02/17 - 13:58:17

בעקבות פיילוט הגדנ”ע הראשוני בבא”ח צנחנים, גם בית הספר לתותחנים בשבטה קיים גדנ”ע למועמדים לשירות ביטחון (מלש”בים). בשבוע האחרון נערכו שני סבבי גדנ”ע לתלמידי תיכון מכפר סבא, על מנת לעודד גיוס לצה”ל בכלל ולחיל התותחנים בפרט. “מטרתנו העיקרית הייתה לאפשר למלש”בים להכיר ולחוות חוויה צבאית שתעודד את גיוסם לצה”ל”, אמר מפקד הבסיס, אל”ם יובל בן-דב. “לאחר הפיילוט שהתקיים בבא”ח צנחנים החלטנו להרים את הכפפה ולקיים גם אצלנו שבוע גדנ”ע שמסביר על החיל ועל הלוחמות והלוחמים המשרתים בו, לצד ההסבר כללי על הצבא”.
בשנה האחרונה נרשמה עלייה במוטיבציה לשירות בחיל התותחנים, כאשר למעלה מ-50% מהלוחמים אשר התגייסו לתותחנים במרץ שעבר שמו את החיל בעדיפות עליונה בשאלון העדפות. “הגדנ”ע הנוכחית היה מופע שיא בפעילותינו לעידוד גיוס לחיל התותחנים”, סיפר אל”ם בן-דב. “במהלכו קיימנו יום עיון שלם המסביר על התפקידים בחיל, לצד תצוגת אש שהראתה למועמדים לשירות את יכולות החיל. חלק נכבד מיום זה הוקדש לתפקידי הלחימה לבנות בחיל התותחנים ולתפקידי פיקוד”, הוסיף. 
הגדנ”ע הינו נדבך מפעילות כוללת של חיל התותחנים ומערך מגן באגף כוח אדם (אכ”א) על מנת לעודד גיוס לצה”ל. כבר בחודש הקרוב צפויים להתקיים מספר אירועים, ביניהם פגישה עם נוער בפנימיית “מעין כרמית” כחלק ממסלול “נתיבי נעורים” (לינק) בצה”ל. בנוסף, ייערך מפגש עם מורות ומורים מבתי ספר בבאר-שבע, במסגרתם יקבלו מידע על צה”ל ועל חיל התותחנים, כך שיוכלו להעביר אותו הלאה לתלמידיהם. “אני מקווה שבכל הפעילויות הללו נוכל לגייס אנשים שיהיו יותר טובים למדינה ולצה”ל” , אמר אל”ם בן-דב. “בכל פעילות המטרה היא להפיג את החששות של המלש”בים ולגרום להם לרצות לעשות שירות משמעותי, עם מוטיבציה לצאת לפיקוד”.
הכתבה פורסמה באתר צה”ל