“אנדרטה לזכר חללי גדוד “הרעם

אנדרטה לזכר חללי גדוד “הרעם”
כביש 98 שמורת רכס בָָּשָׁנִית.
על האנדרטה
גדוד “הרעם” (334) הוקם בשנת 1949 והתבסס על סוללה מגדוד 181 שלחם במלחמת העצמאות.
עם קום המדינה היה גדוד “הרעם” גדוד אורגאני של חטיבת “גולני” והשתתף מאז במבצעיו השונים של צה”ל, ביניהם: פעולת תל מוטילה, מבצע “הר געש”, מבצע “קדש”, מבצע “חרגול”, מבצע “סנונית” ובמלחמת ששת הימים. במלחמת ההתשה הוכפף הגדוד לפיקוד הצפון והיה פעיל בארבע חזיתות: מצרים, ירדן, סוריה ולבנון. במלחמת יום כיפור סייע הגדוד לחטיבה 7 בקרבות הבלימה, ובמבצע “ליטני” סייע לחטיבת “גולני” בדרום לבנון. בשנת 1980 הוכפף גדוד הרעם לאגד 282, ושנתיים אחר כך השתתף במלחמת “שלום הגליל”. במבצע “דין וחשבון” סייע בירי מדויק ומבוקר אל עבר מוקדים בלבנון. במלחמת לבנון השנייה הגדוד ביצע ירי רקטי מסיבי אל עבר מוקד השיגורים של חיזבאללה, וסוללת הנוריות שלו איכנה את כמות המטרות הגדולה ביותר מבין כלל סוגי המכ”מים שהיו פרוסים בחזית. כיום מהווה את גדוד משגרי הרקטות הסדיר היחיד בצה”ל. והגדוד הראשון בחת”מ עליו מפקדת קצינה.
תיאור האנדרטה
האנדרטה ביער אלוני הבשן על רחבה מרוצפת, לוח אבן אפור עליו מתנוססים סמל היחידה וחקוקים 60 שמות חללי הגדוד שנפלו במערכות ישראל בחזית האנדרטה תותח נ”ט 90 מ”מ על מרכבה של תותח 6 ליטראות.

דרכי הגעה
האנדרטה הועברה לכביש 98 ביער אלוני הבשן. אפשר להגיע מכיוון עין זיוון ומכיוון דרום הרמה. עדיין אין שילוט על הנקודה המדויקת בכביש. נוסעים דרומה מעין זיוון משהו כמו שמונה -עשרה דקות לערך. על כביש 98. מצד שמאל רואים עמדה נטושה שהייתה בזמנו של סוללה ב. נוסעים עוד קצת רואים חוות טורבינות רוח. בדיוק ממול הכניסה ליער. כתוב “יער אלוני הבשן”. נכנסים ויש דרך עפר. נוסעים בה במקביל לכביש בכיוון ההפוך כחמישים מטר ואחר כך שמאלה ורואים את האתר. עביר לכל המכוניות.
תמונות האנדרטה

תותחנים מונצחים