מחנה שבטה עובר מתיחת פנים

אחרי 60 שנה, משרד הביטחון החל בהקמתו מחדש של מחנה שבטה בדרום כמחנה מודרני מתקדם. כחלק מתהליכי ההתייעלות בפרויקט, שטחו של הבסיס יצומצם ביותר מחצי לכ-800 דונם ויבנה בשיטת בניה ירוקה

מאת מערכת תמיד תותחן     2015/06/09 - 11:24:09

אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, בשיתוף זרוע יבשה ובאמצעות חיל ההנדסה האמריקני, החל בימים האחרונים בחלקו הראשון של הפרויקט לשדרוג ובנייה מחדש של מחנה שבטה. המחנה, שהוקם לפני 59 שנה ומשרת עד היום את כלל חיילי בסיס ההדרכה של חיל התותחנים, פרוס על כ-1760 דונם ומתבסס על מבנים מיושנים ותשתיות משנת ה-50 של המאה הקודמת. לאור מצב הבסיס והצורך בהתאמתו לדרישות המאה ה-21 החל משרד הביטחון בהכנות לשדרוגו ובנייתו מחדש.
על פי תוכנית הבנייה החדשה, שטחו של הבסיס יצומצם בשלב הסופי ב-800 דונם. במסגרת הפרויקט, יוקמו בשטחו החדש מבני מטבח, חדרי אוכל, חדרי הדרכה, חדרי מגורים ומשרדים, ויתבצע שדרוג תשתיות תומכות של חשמל, מים, אנרגיה ותקשורת.
מימוש התוכנית עתיד לייעל את מבנה המחנה והתנהלותו בכמה רבדים: קיצור משמעותי של מרחקי הליכה; חיסכון בהוצאות אנרגיה; שימוש באנרגיות חלופיות; בנייה ירוקה; התייעלות בתחומי תשתיות המים והביוב ועוד.
ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן, מסר כי “בתכנון בסיס שבטה החדש הסתכלנו עשרות שנים קדימה, והשקענו במיטב טכנולוגיות הבניה, השקעה שבראיה רב שנתית תחסוך לצה”ל עשרות מיליוני שקלים.”