“עם לוחמים כמוכם נוכל לכל אתגר”

במסגרת טקס מצטייני חיל התותחנים, נשא דברים קתמ"ר תא"ל אלון קלוס ואמר למצטיינים כי הם מהווים את חוד החנית של כוח המגן של העם ושל חיל התותחנים בצה"ל

מאת מערכת תמיד תותחן     2016/06/01 - 10:40:01

“אירוע זה מתקיים להביע הוקרה והערכה לכם המצטיינים, אתם שנבחרתם בתהליך ארוך וקפדני, שהתבלטתם וסומנתם כ’סמן הימני’ במגוון פעילויות שיחידות החיל לוקחות בהן חלק, אתם שעשיתם מעבר ומהווים את חוד החנית של כוח המגן של העם ושל חיל התותחנים בצה”ל”, אמר תא”ל אלון קלוס בטקס מצטייני חיל התותחנים.
תא”ל קלוס הוסיף: “בנאום שנשא הרמטכ”ל יצחק רבין זכרונו לברכה, בטקס הענקת תואר דוקטור לפילוסופיה באוניברסיטת ‘הר הצופים’, מיד לאחר מלחמת ששת הימים, אמר:
התעלותם של לוחמינו, לא בזכות הברזל באה, אלא בזכות התודעה של שליחות עליונה, של הכרה בצדקת ענייננו, של אהבה עמוקה למולדת ושל התפקיד הקשה שהוטל עליהם- להבטיח את קיום האומה במולדתה. לקיים, ואפילו אם יהיה זה במחיר חייהם, את זכותו של עם ישראל לחיות את חייו במדינתו- חופשי, עצמאי, בשלום ובשלווה… צבא זה מהעם בא ואל העם חוזר.
“השנה נמצאים אתנו מעוטרי חיל התותחנים באותות הצטיינות מהאירועים המבצעיים ופעילות חיל התותחנים בעבר. מורשת עשייתכם עדיין מורגשת בהווי היחידות ובחיל. לכל אחד מכם, כמו לכל אחד ממצטייני החיל ומקבלי המלגות החדשים סיפור הצטיינות משלו, הישגיו האישיים, יחידתו ותפקידו, אבל אחת היא הרוח המשותפת לכולם, רוח של מסירות, מקצועיות, אחריות וגם חתירה מתמדת לשלמות ולמצוינות שמהווים השראה לאין סוף משימות שונות ומגוונות.
“אתם, המצטיינים ומקבלי המלגות, הוכחתם פעם אחר פעם כי ניחנתם באותן התכונות הייחודיות של מפקדי ולוחמי צה”ל שנצרבו בדרך חיל התותחנים לאורך שנות קיומה של המדינה, שגם היום, לאחר 68 שנים, אנו ממשיכים להיאבק על זכותנו לחיות בה בביטחון ובשלום.
“אתם ה’סמן הימני’ של יחידות חיל התותחנים, צה”ל והחברה כולה.
“מצטייני המילואים, אתם כאן, נציגיהם של אלפי אנשי מילואים, המהווים את עיקר עוצמתו של החיל. אין דרך שדי בה כדי להודות לכם על הנכונות וההתמדה מעל ומעבר.
“הערכתי לכולכם, בסדיר ובמילואים, בשם המפקדים כולם על תרומתכם האישית הייחודית בעשייה הביטחונית למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה.
“לסיום, שוב אליכם המצטיינים- הרבה נעשה, הרבה עוד יש לעשות, ‘אין לנו ארץ אחרת’. אין לי ספק שעם לוחמים ומפקדים כמוכם נוכל לכל אתגר”.