שולטים בשדה הקרב

גיליון "תמיד תותחן" 61 יצא לאור, ובו ראיון עם קתמ"ר תא"ל אלון קלוס, שמדבר על השינויים בחיל ובשדה הקרב החדש. עוד בגיליון: פרויקט מיוחד העוסק בהפעלת אש סטטיסטית בשדה הקרב וסקירה של יחידת המזל"טים של החיל – "רוכב שמיים"

מערכת תמיד תותחן     2016/10/10 - 13:11:10

חיל התותחנים עומד להפוך למערך, שיכלול גם את האיסוף המודיעיני הקרב לצד תותחים, רקטות, מכ”מים, חימוש מדויק ומטוסים בלתי מאוישים. בגיליון החדש של “תמיד תותחן” מספר קצין התותחנים הראשי בצה”ל, תא”ל אלון קלוס, על השינויים בחיל ובשדה הקרב.
“התוכנית הזרועית לבניין הכוח נועדה לייצר אפקטיביות גבוהה יותר לתמרון וללוחמת היבשה”, מעיד תא”ל קלוס. “כיוון שהאש הייתה ותהיה דומיננטית כמרכיב במערכה, אז היא משתלבת. על-פי התר”ש, האש תהיה מדויקת יותר, קטלנית, מגוונת יותר, והיא תופעל בזמנים רלוונטיים יותר ובשילוביות. כך היא תאפשר אפקטיביות גבוהה יותר לתמרון”.
שני מאמרים מרתקים דנים בסוגיית הפעלת האש הסטטיסטית. סא”ל עידן קרפל, מג”ד 334 בעוצבת הגולן, מנתח את מדיניות הפעלת האש הסטטיסטית בשטח אורבני במלחמות ובמבצעים העתידיים. תא”ל (מיל’) בני מר, קצין ארטילריה בכיר וראש מטה פיקוד הצפון לשעבר, מציג את לקחי האש הסטטיסטית ממלחמת לבנון השנייה ועד למבצע “צוק איתן”.
גיליון 61 מספק הצצה ליחידת המזל”טים המיוחדת של חיל התותחנים – “רוכב שמיים”, שתפקידה לסייע בזיהוי מטרות, להכווין גורמים בשטח ולסגור את מעגל האש.
עוד בגיליון: פרופ’ אמנון יוגב על תפיסת ה-“הכרעה” במלחמה ועל קיבעון המהלך הקרקעי, סיפורו של גדנ”ע תותחנים שפעל בשנות החמישים והכשיר תלמידי תיכון להיות מפקדי צוותים בחיל, סיקור כנס האש הבינלאומי שנערך בבית התותחן, והמדורים הקבועים – חדשות החיל, חדשות העמותה, חידושים ארטילריים מהעולם, ועוד.